خط تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت سایا استیل فولاد آرنیکا در پنجمین روز هفته دولت با حضور استاندار زنجان در شهرک صنعتی سلطانیه به بهره‌برداری رسید.

استاندار زنجان روز سه شنبه در آیین افتتاح این واحد تولیدی کنسانتره سنگ آهن با بیان اینکه واحد تولیدی کنسانتره سنگ آهن در سلطانیه به بهره‌برداری رسید گفت: این خط در زنجیره پایین دستی معادن و بالادستی فولاد است.

محسن افشارچی اظهار کرد: جهت گیری ما متکثر کردن منابع تولید ثروت در کشور بوده و یکی از راه‌های این مهم، باز کردن راه برای سرمایه گذاری است.

وی به رتبه نخست زنجان در نسبت اشتغال به مشارکت اقتصادی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: بخشی از تولید ثروت در استان از طریق بهره گیری از ظرفیت معادن و صنایع معدنی دنبال می‌شود.

مدیرعامل مجموعه تولیدی سایا استیل فولاد آرنیکا نیز در این مراسم گفت: این طرح با میزان سرمایه گذاری خارجی بیش از ۱۲ میلیون دلار عملیاتی شده است.

رضا صادق زاده ادامه داد: این مجموعه تولیدی نخستین واحد در شمال غرب کشور است که خط کنسانتره هماتیت و مگنتیت را در کنار هم دارد.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید این مجموعه در زمان حاضر حدود ۱۵۰ هزار تن است.

وی اظهار داشت: ظرفیت احداث خط تولید گندله هم در مجموعه وجود دارد و با حمایت مسوولان در صورت عملیاتی شدن این موضوع، شمار شاغلان مجموعه از ۱۲۰ نفر به ۳۰۰ نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.