در تابستان امسال، تصادفات منجر به فوت در چهارمحال و بختیاری ۱۰ درصد کاهش یافت.

سید غلامعلی نوربخش رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: بررسی آمار حوادث رانندگی در تابستان امسال بیانگر کاهش ۱۰ درصدی تصادفات فوتی و افزایش ۲۵ درصدی تصادفات جرحی است.

وی افزود: ساعت اوج تصادف‌ها بین ۱۲ ظهر تا ۱۸ بعداز ظهر گزارش شده و ۶۰ درصد حوادث رانندگی تابستان امسال از نوع خروج از جاده و واژگونی به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی بوده است.


بیشتر بخوانید 


نوربخش اظهار کرد: بیشتر تصادف‌های استان به دلیل سفر‌های تابستانی به صورت دسته جمعی و خانوادگی گزارش شده است.

رئیس پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری با اشاره به روز‌های پایانی طرح تابستانی پلیس‌راه اضافه کرد: اوج سفر‌های تابستانی شهریور امسال مصادف با بازگشت زائرین اربعین و تعطیلات پایان ماه صفر است که برای پیشگیری از وقوع حوادث جاده‌ای به همکاری و همراهی بیشتر دستگاه‌های اجرایی مسوول و مردم نیاز است.

وی ادامه داد: با توجه به گرمای هوا بیشتر مسافران چهارمحال و بختیاری در این بازه زمانی از استان‌های خوزستان، بوشهر، بندرعباس و یزد هستند.

نوربخش گفت: مردم با رعایت نکات ایمنی، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در راستای کاهش تصادفات خطرساز پلیس را همراهی کنند.

وی افزود: بیشترین حوادث جاده‌ای استان در محور ارتباطی ترانزیتی بروجن به لردگان و شهرکرد ثبت شده است.

نوربخش اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشترین حوادث جاده‌ای در ۲۰ کیلومتری ورودی شهر‌ها به وقوع می‌پیوندد به همین دلیل رانندگان باید پس از ۲ تا سه ساعت رانندگی یک ربع استراحت داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار