آمار وقوع سرقت در چهارمحال و بختیاری ۱۰ درصد کاهش یافت و همچنین میزان تصادفات در جاده ها ۲۰ درصدی کمتر شده است.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی کشفیات سرقت در استان از ابتدای امسال کفت: حضور مستمر عوامل انتظامی و انجام اقدامات پیشگیرانه از مهمترین دلایل کاهش سرقت در سطح استان است و از ابتدای سالجاری تاکنون وقوع سرقت در استان ۱۰ درصد کاهش داشته است که این نشان از حضور فیزیکی عوامل انتظامی دارد.

سردار حسین امجدیان افزود: در این مدت، آمار سارقان دستگیر شده هفت درصد افزایش یافت و ۱۶ فقره باند سرقت منهدم شده و وقوع سرقت‌های مهم در استان ۱۵ درصد کاهش دارد و سرقت مسلحانه از بانک و طلافروشی در سطح استان رخ نداده است.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: سرقت خودرو ۱۱ درصد کاهش و کشفیات خودرو‌های مسروقه چهار درصد افزایش دارد و سرقت موتورسیکلت ۲۵ درصد کاهش دارد و ۱۴۸ فقره موتورسیکلت مسروقه کشف شده است.

به گفته وی، در حوزه سرقت اماکن ۲۰ درصد کاهش و سرقت از مغازه چهار درصد کاهش و سرقت از منزل ۳۳ درصد کاهش داشته است و سرقت محموله جاده‌ای در سطح استان نداشتیم.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری در ادامه از کاهش ۲۰ درصدی تصادفات در جاده‌ها و سطح شهر خبر داد و گفت: در این مدت ۱۴ هزار و ۳۰۹ فقره گواهینامه رانندگی صادر شده است.

امجدیان گفت: امسال ۵۵ هزار و ۳۴۲ فقره وسیله نقلیه شماره‌گذاری شده است که این تعداد نسبت به مدت مشابه هشت درصد افزایش داشته است.

وی گفت: امسال در حوزه اتباع غیرمجاز ۵۸۱ نفر دستگیر شدند که نسبت به پارسال‌ ۴۷ درصد افزایش داشته و هشت دستگاه خودرو حامل اتباع غیرمجاز نیز توقیف شده است.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: امسال ۱۲ هزار و ۶۸۸ گذرنامه صادر شده است.

امجدیان با اشاره به کشف ۳۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان گفت: در این مدت ۲۹ باند تهیه و توزیع موادمخدر متلاشی و ۲۶ فقره اماکن آلوده و اماکن تهیه و توزیع مواد مخدر با هماهنگی مقام قضایی پلمب شد.

به گفته وی، در راستای مبارزه با سوداگران مرگ نیز یک‌هزار و ۸۳ طرح عملیاتی و انتظامی انجام شد که استمرار این طرح‌ها در دستور کار نیروی انتظامی استان قرار دارد.

این مقام انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: در این مدت در راستای فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد ۱۰ هزار نفر آموزش پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های موادمخدر را فراگرفتند.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از تشکیل ۲۳۲ فقره پرونده مصادیق مجرمانه فضای مجازی در استان خبر داد و گفت:پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) در استان در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در این مدت ۴۷ محتوای آموزشی تهیه و توزیع کرده است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل پرونده‌های در فضای مجازی سه درصد افزایش داشت گفت: در این مدت یک‌هزار و ۱۵۲ پرونده جرایم سایبری تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش و کشفیات جرایم سایبری در استان ۹۴۹ فقره بود که یک درصد افزایش داشته است.

امجدیان تعداد پرونده‌های تشکیل شده در حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی ناجا در استان را ۶ هزار و ۱۸۹ پرونده عنوان کرد و گفت: ۲ هزار و ۴۸۱ پرونده به دفاتر کلانتری ارجاع داده شده و سه هزار و ۳۳۶ پرونده مشاوره دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۶۶۱ پرونده منجر به صلح و سازش شده است گفت: درصد مصالحه پرونده‌ها در معاونت اجتماعی نیروی انتظامی ۶۹ درصد بوده است.

به گفته وی، هم‌اکنون میانگین مدت زمان حضور پلیس در صحنه پس از تماس با سامانه ۱۱۰ در چهارمحال وبختیاری ۱۵ دقیقه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار