سخنگوی طالبان اعلام کرد اعتراض در برابر قانون جدید امر به معروف و نهی از منکر این گروه گستاخی است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت اعتراض در برابر قانون جدید امر به معروف و نهی از منکر این گروه گستاخی بوده و مسلمانان باید با این قوانین که احکام شریعت می‌باشد، خود را آگاه کنند.

مجاهد با نشر خبرنامه‌ای گفته که نگرانی دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد (یوناما) و جهت‌های دیگر در رابطه به این قانون بی‌اساس است.

وی افزوده است: «اگر کدام غیرمسلم در رابطه به این قوانین نگرانی دارد و آن را رد می‌کند، نخست باید خود را از قوانین اسلامی آگاه بسازد و به ارزش‌های اسلامی احترام بگذارد.»

او تصریح کرده است که رد یا انتقاد این قوانین از سوی مسلمان، به معنای «بی‌خبری» از دین می‌باشد و حتی «خطر زوال ایمان» دارد.

با این حال، مجاهد خاطرنشان کرده است: «این‌گونه نگرانی‌های بی‌اساس از سوی جهت‌های مختلف بر موقف [طالبان] کدام تأثیری نمی‌تواند داشته باشد.»

چند روز پیش ملاهبت‌الله آخوندزاده، رئیس طالبان، قانون امر به معروف و نهی از منکر این گروه را توشیح کرد و این قانون در جریده رسمی نیز شد.

توشیح این قانون با واکنش‌های شدید داخلی و بین‌المللی روبه‌رو شده است.

یوناما روز گذشته گفته بود که این قانون دارای مکانیسم‌های اجرایی خودسرانه بوده و برای مأموران امر به معروف و نهی از منکر طالبان اختیارات بیش‌تر داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار