مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی دامداری ملایر گفت: شیر خام مازاد بر نیاز داخل دامداران این شهرستان پس از خشک کردن در کارخانه‌ها به سه کشور ترکیه، عراق و پاکستان صادر شده است.

مرتضی عظیمی در مراسم افتتاح باسکول ۶۰ تُنی تمام اتوماتیک تعاونی دامداران ملایر گفت: روزانه بیش از ۲۰۰ تُن شیر در این شهرستان تولید می‌شود که با احتساب ۲ دامداری جدید این میزان تولید افزایش می‌یابد

این مسئول گفت: تعاونی کشاورزی دامداران ملایر هفت هزار نفر عضو دارد که همه آنها فعال هستند و از خدمات این تعاونی بهره‌مند می‌شوند.

او با اشاره به وجود ۲۳ هزار راس دام سنگین و ۳۰۰ هزار راس دام سبک در این شهرستان اشاره کرد و گفت: هویت‌گذاری به صورت مستقیم انجام می‌شود و روزانه ۵۰ تُن شیر در دامداری‌های سنتی این شهرستان جمع‌آوری و به کارخانه‌های استان ارسال می‌شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی دامداری ملایر به اشتغال ۳۰ نفربه صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم در این تعاونی، گفت: امسال بیش از ۴۰ تن بذر ذرت علوفه‌ای بین کشاورزان و دامداران توزیع شد و ماشین‌آلات کاشت و برداشت را هم خودمان برای دامداران تهیه کردیم.

عظیمی با تاکید بر اینکه برای صادرات از کارخانه‌ای در تویسرکان کمک گرفتیم و در صورت راه‌اندازی دستگاه خشک کردن شیر در یکی از شرکت‌های ملایر راه ما برای صادرات هموارتر می‌شود، گفت: اگر این کمک‌ها نبود، نمی‌توانستیم از این مرحله سخت عبور کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.