خبرگزاری رسمی کره جنوبی گزارش داد که پرتابگر‌های موشک‌های بالستیک که کره شمالی در مرز با همسایه جنوبی مستقر کرده، می‌توانند عمق خاک این کشور را هدف قرار دهند.

 

 

 

 

خبرگزاری یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی گزارش داد که پرتابگر‌های موشک‌های بالستیک که کره شمالی آنها را در مرز با همسایه جنوبی مستقر کرده است، می‌توانند عمق خاک این کشور را هدف قرار دهند.

خبرگزاری یونهاپ با استناد به گزارش سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی نوشت که برد این موشک‌ها ۱۱۰ کیلومتر تخمین زده می‌شود و اگر از خطوط مقدم شلیک شود می‌تواند استان چونگچونگ در جنوب سئول را هدف قرار دهد.

رسانه دولتی کره شمالی در اوایل ماه جاری گزارش داد که کیم جونگ اون، رهبر این کشور بر تحویل ۲۵۰ پرتابگر موشک بالستیک تاکتیکی جدید که به عنوان سلاح‌های تاکتیکی مدرن توصیف شده‌اند، برای انتقال به مرز نظارت کرده است.

با این حال طبق گفته لی سونگ کون و پارک سانوان قانونگذاران کره جنوبی، سرویس اطلاعات ملی این کشور به کمیته اطلاعات پارلمان گفت: حتی اگر (کره شمالی) حدود ۲۵۰ پرتابگر داشته باشد، در مورد اینکه آیا می‌تواند موشک‌هایی را برای آنها تامین کند یا خیر، تردید داریم.

این سازمان جاسوسی افزود: کره شمالی سیستم‌های تولید موشک و تسلیحات را برای تامین سلاح روسیه به عنوان بخشی از همکاری‌های نظامی خود به کار گرفته است، بنابراین ما گمان می‌کنیم که تامین آنها برای پرتابگر‌ها مشکل باشد.

خبرگزاری مرکزی کره، ماه جاری میلادی در مورد استقرار ۲۵۰ پرتابگر موشک‌های تاکتیکی بالستیک به مرز جنوبی گزارش داد. پرتابگر‌های موشکی «یک سلاح تهاجمی تاکتیکی به‌روزشده» است که شخص کیم آنها را «طراحی کرده است.»

بر اساس این گزارش، کیم در سخنانی گفت که این تسلیحات «بیانگر اراده قاطع حزب ما برای تقویت قابلیت‌های دفاعی است.»

انتقال این پرتابگر‌ها به مرز‌های جنوبی در حالی انجام می‌شود که روابط دو کره به پایین‌ترین سطح خود در سال‌های اخیر رسیده است.

منبع: ایرنا

برچسب ها: کره شمالی ، کره جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار