با حضور مسئولان، از اِلِمان عصر عاشورا در شهرستان زرند رونمایی شد.


شهردار زرند در آئین افتتاح محوطه تجمعات هیئات مذهبی و رونمایی از اِلِمان عاشورایی، نقشه راه را برای برنامه‌های فرهنگی ترسیم کرد.

علی ضیاءالدینی شهردار زرند با اشاره به اینکه شهرداری خود را خادم مردم و خادم نوکرانِ اهل‌بیت می‌داند، گفت: اگر عنایت اهل‌بیت نبود، اکنون اینجا نبودیم و خدا را شکر که شورای شهر همراه و همدل در این مسیر ما را کمک می‌کنند.

شهردار زرند افزود: اهل سخنرانی نیستم و بیشتر یک مدیر میدانی هستم.

وی تصریح کرد: ما زمینه را برای تمام هیات مذهبی در اینجا و به کمک هیئت امنای سقاخانه فراهم کردیم و می دانیم که این برنامه‌های مذهبی و این تجمعات در راستای اهداف اهل‌بیت علیهم السلام است که در آیه‌ ۱۲۰ سوره توبه به آن اشاره شده که مسلمانان باید کار‌هایی انجام دهند که در دل کافران ترس و وحشت بیندازند و قطعا این موارد از جمله راهپیمایی اربعین همگی در راستای مانور قدرت اسلام و مکتب تشیع است.

 ضیاءالدینی ابراز امیدواری کرد، نامگذاری این محوطه و چگونگی برگزاری برنامه‌ها بر عهده‌ هیئات و تحت نظارت اداره تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه خواهد بود و قطعا هر زمانی که لازم بدانند ما برای کمک و همکاری آماده خواهیم بود.

وی  ضمن گرامیداشت هفته‌ دولت از فرماندار شهرستان تشکر کرد و برای دولت چهاردهم که بر مبنای وفاق ملی بنا گذاشته شده است، آرزوی موفقیت کرد.

شهردار زرند به گزارش کوتاهی از اتفاقات محله‌ سقاخانه که پیش از این محل تجمع معتادان متجاهر بود پرداخت و گفت: اوایل حضورم در شهرداری، طی جلساتی اعلام شد، اطراف این مکان مقدس تبدیل به تجمع گاه معتادان متجاهر شده است که ما ابتدا پارکِ این منطقه که رها شده بود، مناسب سازی، زیباسازی و نورپردازی کردیم و به این ترتیب این محیط خود بخود برای معتادان ناامن شد.

 وی افزود: امسال این اقدام در راستای تبدیل شدن این مکان قابل احترام به یکی از پایگاه‌های فرهنگی مذهبی سطح شهر خواهد شد و  قطعا نگاه شهرداری فراتر از یک نقطه است؛ بلکه برای تمام مناطق شهری نظیر چنین کار‌های فرهنگی و متناسب با مناطق را در دستور کار قرار خواهیم داد.

در این مراسم که با حضور علی رمضانی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان، حسینی فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر و تعدادی از مسئولان شهرستان برگزار شد،  مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان با قدردانی از تلاش‌های شهردار زرند قول داد تا از سال‌های بعد یکی از مراسم‌های بزرگ و پخش زنده، نظیر برنامه عزاداران شهرستان بم در این نقطه به صورت ویژه برنامه ریزی کند.

فرماندار زرند هم ضمن قدردانی از تلاش‌های شهردار، وی را مدیری جهادی و پای کار دانست که توانسته تحول و تغییرات خوبی در سطح شهر بوجود آورد.

سید رضا حسینی نژاد افزود: همانقدر که در فعالیت‌های عمرانی با شتاب حرکت می‌شود، باید در فعالیت‌های فرهنگی نیز این حرکت تکمیل شود.

وی، فضاسازی اخیر شهرداری در ایحاد محوطه‌ تجمعات هیئات مذهبی و نصب اِلِمان عصر عاشورا را یک کار فرهنگی تمیز خواند و ابراز امیدواری کرد تا نظیر چنین اقداماتی در سایر بخش‌ها نیز انجام گیرد.

فضای ایجاد شده ( زیرسازی، آسفالت، احداث جداول، نورپردازی و آسفالت معبر سقاخانه و نیز محوطه‌ محل تجمع هیئات مذهبی) با اعتباری قریب ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری و با مساعدت هیئت امنای سقاخانه ابوالفضل علیه السلام طی مدت ۲۰ روز با تلاش مستمر معاونین و کارکنان شهرداری اجرا و در چهارمین روز از هفته‌ی دولت، به مناسبت اربعین حسینی ایجاد و به بهره برداری رسید و سبب تحویل عاشقان و عزاداران حسینی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار