انبارلویی گفت: ما در شرایطی در منطقه هستیم که غرب آسیا بوی باروت جنگ می‌دهد و لازم است که در داخل، دولتی قوی، مستقل و ملتی متعهد داشته باشیم.

کاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با رای اعتماد کامل مجلس شورای اسلامی به کابینه وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم اظهار کرد: رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس روی دو نکته تاکید داشتند، اولی آن بود که از مجلس و دولت، یک صدا بیرون آید، چرا که  موفقیت دولت، موفقیت مجلس است و این دو نکته پایه و دلیل اصلی اعتماد کامل نماینده‌های مجلس به دولت چهاردهم بود.

وی افزود: ضمن این که در ۱۲ شاخص برای به اصطلاح گزینش وزرا به مجلس معرفی شده بود، آن‌هایی که به این شاخص‌ها نزدیک بودند بالای ۲۰۰  رای آورده بودند، آنهایی که مقداری به این شاخص‌ها نزدیک نبودند زیر ۲۰۰ رای اعتماد  کسب کردند، اما معدل رای و نصاب اعتماد مجلس در این دوره به  این دولت بی نظیر بود و این اعتماد را در هیچ دولتی پس از انقلاب مشاهده نکردیم.

انبارلویی افزود: علت این معنا آن بود که هدف و مقصد مجلس و دولت مشخص است،مجلس برنامه هفتم را تصویب کرده و بنا دارد سیاست‌های کلی رهبری در بهبود وضعیت معیشت مردم را اجرایی کند، از این طرف هم رئیس دولت که مستقر شد، این معنا را ده‌ها بار قبل و بعد از انتخابات مورد تاکید قرار داد، که برنامه ما همان برنامه هفتم است، و سیاست‌های ما همان سیاست‌های کلی رهبری است. با بیان این مواضع شفاف و روشن جای مناقشه و اختلاف باقی نمی‌ماند و یکی از دلایل این رای بالا به کابینه آقای پزشکیان همین است. 

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: نکته دیگر آن است که ما در شرایطی در منطقه هستیم که غرب آسیا بوی باروت جنگ می‌دهد و لازم است که در داخل، دولتی قوی و مستقل و ملتی متعهد داشته باشیم؛ که خوشبختانه آقای پزشکیان تمام این دولت را به تمام وفاق ملی و وحدت ملی گذاشته است.

وی در انتها گفت: معنی وحدت ملی آن نیست که کابینه‌ای داشته باشیم که از هر جریانی سهمی در آن داشته باشند، معنی دولت وفاق ملی آن نیست که هر یک از احزاب و گروه‌ها سهمی در این دولت داشته باشند، همین که عزم و ارده دولت و مجلس متوجه حل مشکلات مردم خصوصا مشکلات معیشتی است خودش یک وحدت نظر و وحدت عمل پدیدی می‌آید و شاید به توان گفت بعد از انقلاب چنین وفاقی بین دولت و مجلس پدید نیامده است.

انبارلویی گفت: حالا اگر این دولت و مجلس بتواند پاسخگوی نیاز‌های معیشتی مردم و مسائل اساسی باشد، قطعا شکاف دولت و ملت هم رو به کاهش خواهد رفت و بنابراین فکر می‌‌کنم عقلانیت سیاسی روی این رای بالا  به دولت حاکم بوده که باید آن را به فال نیک گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۶ شهريور ۱۴۰۳
انشاالله که این دولت برای ملت کار بکند ولی مجلس از بعد نظارتی کم اوردوبه وظیفه خود عمل نکرد
آخرین اخبار