مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قم گفت: توزیع کود‌های یارانه‌ای برای کشت محصولات کشاورزی پاییزه از ابتدای شهریورماه آغاز شده است.

حسین زند،مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قم  در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: علاوه بر توزیع کود‌های یارانه‌ای برای کشت پاییزه، طی روز‌های گذشته تأمین و تدارک کود‌های موردنیاز برای کشت‌های تابستانه استان مانند ذرت، پنبه، یونجه و سایر محصولات نیز به‌خوبی صورت‌گرفته است.

 وی افزود: در حال حاضر ذخایر راهبردی کود‌های یارانه‌ای در استان بیش از چهارهزار تُن است که برای آغاز مقطع کشت پاییزه مقدار مطمئن و قابل‌اعتمادی است و باتوجه‌به قرارداد‌های منعقده با تولیدکنندگان داخلی و خارجی و برنامه تحویل کود‌های یارانه‌ای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در طول دوره کشت پاییزه سهمیه تخصیصی استان تدارک، حمل و از طریق شبکه رسمی توزیع شرکت در استان بین کشاورزان عزیز توزیع خواهد شد.

 مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم در خصوص توقف تحویل سهمیه کود اوره بخش کشاورزی از سوی شرکت‌های پتروشیمی اوره ساز نیز گفت: مذاکرات و ارتباط با مراجع ذی‌ربط و پیگیری‌های شبانه‌روزی که از سوی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و شرکت‌های پتروشیمی اوره ساز باهدف رفع تحویل کود اوره بخش کشاورزی صورت گرفت در نهایت به تنظیم و ابلاغ مصوبه هیئت محترم وزیران در تاریخ سوم مرداد ۱۴۰۳ و تعیین تکلیف مطالبات شرکت‌های پتروشیمی اوره ساز و الزام آنان به تحویل کود اوره منتهی شد.

 وی ادامه داد: در همین راستا شرکت‌های پتروشیمی اوره ساز توافق نمودند که تا پایان سال ۱۴۰۳ با افزایش مقادیر تحویل روزانه نسبت به تحویل مقادیر مذکور اقدام نمایند و نگرانی دراین‌خصوص وجود ندارد. هم اکنون در سراسر کشور از جمله استان قم طبق روال شبکه بزرگ تأمین و توزیع کود‌های کشاورزی شرکت، به‌خوبی در جریان است.

 زند تأکید کرد: کشاورزان مطمئن باشند که با ذخیره‌سازی مناسب انواع کود‌های شیمیایی یارانه‌ای در انبار‌های تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و در شبکه رسمی توزیع نهاده‌های کشاورزی شرکت به استقبال کشت پاییزه خواهیم رفت.

 گفتنی است بخش کشاورزی ۶ درصد از ارزش‌افزوده استان قم را به خود اختصاص داده است، همچنین ۵۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در بخش‌های مختلف حوزه کشاورزی قم مشغول فعالیت هستند.

 میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۰۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

 بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار