وزارت بهداشت فلسطین می‌گوید رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۱ تن از مردم فلسطین را به شهادت رسانده است.

در حالی که مذاکره‌کنندگان صهیونیست برای گفتگو‌های آتش‌بس غزه در قاهره حضور دارند، رژیم صهیونیستی با ادامه جنایات خود در ۲۴ ساعت گذشته سه قتل‌عام علیه فلسطینیان انجام داده و مجموعا ۷۱ نفر را به شهادت رسانده است.

به گزارش روزنامه القاهره، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی از ابتدای جنگ غزه به ۴۰ هزار و ۴۰۵ نفر رسیده و بیش از ۹۳ هزار نفر نیز مجروح شده‌اند. در همین حال، برخی منابع به خبرگزاری فلسطینی وفا گفته‌اند که نیرو‌های اورژانس نمی‌توانند به بسیاری از مجروحان گرفتار در زیر آوار دسترسی پیدا کنند، زیرا نیرو‌های صهیونیست همچنان مانع حرکت خدمه آمبولانس و نیرو‌های دفاع مدنی می‌شوند.

از سوی دیگر، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که ۱۴ هزار و ۷۵۰ کودک فلسطینی بین ۶ ماهه تا ۵ ساله به سوء تغذیه حاد مبتلا شده‌اند. این آژانس سازمان ملل افزود که اکثر کودکان زیر پنج سال غزه تمام روز خود را بدون خوردن چیزی می‌گذرانند.

در حالی که جنایت علیه مردم غزه به شیوه‌های گوناگون ادامه دارد، مذاکرات برای برقراری آتش‌بس در حال برگزاری است. حماس این مذاکرات را «سرپوشی برای ادامه نسل‌کشی فلسطینیان» خوانده و اعلام کرده است که در آن شرکت نمی‌کند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار