همزمان با روز اربعین حسینی جاماندگان اربعین در پایتخت مسیر میدان امام حسین (ع) تا حرم شاه عبدالعظیم حسنی (ع) راهپیمایی می‌کنند.

هرساله عاشقانه اباعبدالله الحسین (ع) در ایام منتهی به اربعین رهسپار حرم مطهر امام حسین می‌شوند و مسیر نجف تا کربلا را پیاده طی می‌کنند؛ و حماسه عظیم راهپیمایی اربعین در مسیر نجف تا کربلا امسال هم همانند سال‌های گذشته برگزار شد و صحنه‌های زیبایی را خلق، اما در این بین افرادی بودند که بر هر علتی نتوانستند خود را به این حماسه میلیونی در عراق برسانند و دلتنگ حضور بین زائران در مسیر نجف تا کربلا هستند.

چندسالی است که جاماندگان اربعین حسینی در پایتخت همزمان با روز اربعین مسیر میدان امام حسین (ع) تا حرم شاه عبدالعظیم حسنی (ع) را پیاده طی می‌کنند تا تسکینی بر دلتنگی حضور بین زائران امام حسین (ع) باشد.

امسال هم این راهپیمایی یکشنبه ۴ شهریور از ساعت ۵:۳۰ صبح از میدان امام حسین (ع) آغاز خواهد شد و شرکت‌کنندگان تا اذان مغرب، مسیر ۱۴ کیلومتری را شامل میدان شهدا، میدان خراسان، میدان شوش، خیابان فدائیان اسلام و بزرگراه آزادگان تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) طی خواهند کرد.

گروه‌های مردمی، جهادی و سازمان‌های دولتی با برپایی بیش از ۲ هزار موکب در این مسیر پایتخت را مهیای پیاده‌روی شهروندان جامانده از سفر کربلا می‌کنند.

به گفته مدیرکل انتظامی و امنیتی استانداری تهران در مجموع ۶ مسیر منتهی به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در نظر گرفته شده که امکانات رفاهی و خدماتی برای حضور بیش از ۵ میلیون زائر نیز تدارک دیده شده است و توصیه می‌شود با توجه به گرمای هوا، مردم صبح هنگام، پیاده‌روی خود را آغاز کنند، اما خدمات رسانی موکب‌ها تا زمان اقامه نماز مغرب و عشا ادامه خواهد داشت.

مسیر‌های راهپیمایی جاماندگان اربعین به شرح ذیل اعلام شده است:

مسیر شماره ۱ 

میدان امام حسین علیه السلام، خیابان ۱۷ شهریور، میدان شوش، خیابان فدائیان اسلام، میدان شهر ری، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

مسیر شماره ۲ 

میدان جمهوری، نواب، میدان ۹دی، میدان بهمن، خیابان بعثت، شهید رجائی، بزرگراه شهیدکریمی، بلوار دستواره، میدان نماز، خیابان کمیل میدان هادی ساعی، خیابان مدرس و خیابان آستانه، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع).

مسیر شماره ۳ 

امام زاده حسن (ع)، خیابان امین الملک، خیابان قزوین، خیایان شیخ محمدی، میدان ۹ دی، میدان بهمن، بزرگراه بعثت، خیابان شهید رجائی، بزرگراه شهید کریمی، بلوار دستواره، میدان نماز، خیابان کمیل میدان هادی ساعی، خیابان مدرس و خیابان آستانه، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع).

مسیر شماره ۴ 

باقرشهر، خیابان رجائی، روی پل شهید آوینی، خیابان سلمان فارسی، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع).

مسیر شماره ۵

جاده ورامین، سه راه تقی آباد، خیابان شهید مصطفی خمینی، خیابان سلمان فارسی، خیابان احمد قمی

خبرنگار: حسین قربانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار