معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا گفت: امسال از طریق پلیس من بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تقاضا برای گذرنامه زیارتی صورت گرفت.

سردار احمد دولتخواه معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا امشب ۳ شهریور ماه ۱۴۰۳ در برنامه صف اول شبکه خبر گفت: استفاده از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات زمانی برای سازمان‌ها مزیت بود، اما هم اکنون ضامن بقای سازمان‌ها است.

سردار دولتخواه افزود: یکی از وظایف فراجا، ارائه خدمات انتظامی یا پلیسی به مردم است و از گذشته این خدمات به روش‌های مختلفی انجام می‌شد و ارائه این خدمات در مجموعه پلیس یک فرایند تکاملی را داشته است.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا ادامه داد: رویکرد الکترونیکی کردن این خدمات به صورت جدی در برنامه‌های فراجا قرار گرفته است و در دو سال اخیر شدت بیشتری پیدا کرده است خدمات بیشتری را هم با وجود اینکه درگاه‌های دیگر به قوت خودشان باقی هستند در بستر‌های نوین از طریق زیرساخت‌های اینترنتی و اپلیکیشن‌های موبایلی برنامه‌ریزی کردیم و روز به روز اینها را توسعه می‌دهیم.

وی بیان کرد: فراجا به دنبال تسهیل گری برای هموطنان است و در این راه فارغ از بحث‌های منابع هزینه‌ای و دیگر چالش‌ها هدف گذاری کرده است تا بدون وابستگی به جغرافیای و زمان خاص این خدمات را ارائه بدهد.

سردار دولتخواه گفت: برنامه فراجا این است که هر خدماتی را که به مردم ارائه می‌دهد بتواند در گستره جغرافیایی کشور و بدون آنکه محدود به مکان خاصی بشود در طول شبانه روز از طریق بستر‌های جدیدی که وجود دارد و مردم به آن دسترسی دارند خدمات را ارائه دهد.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا در مورد پلیس+۱۰ بیان کرد: پلیس به اضافه ۱۰ در زمان خودش کار بسیار بی‌نظیری بود و جغرافیای خدماتی که به مردم ارائه می‌شد از مکان‌های مرتبط با پلیس فراتر رفت و به دفاتر پلیس به اضافه ۱۰ رسید، اما این دفاتر پلیس به اضافه ۱۰ خودش باز محدودیتی داشت و صرفاً در زمان‌های خاصی زمان ارائه می‌کردند و در طول شبانه روز فعال نبودند.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم خدماتمان را به بهترین نحو ارائه دهیم باید به شاخص‌هایی از جمله دسترسی پذیری و ظرفیت بیشتر پذیرش و تداوم ارائه خدمات در ۲۴ ساعت شبانه روز توجه کنیم.

سردار دولتخواه افزود: همیشه بعد از اتمام هر ماموریت اربعین، جلسات و برنامه‌ریزی‌هایمان را برای ارائه بهتر حوزه‌های مربوطه در سال‌های آینده برگزار می‌کنیم. آنچه در حوزه «پلیس من» در حوزه اربعین صورت گرفت، مدیریت تقاضا در صدور گذرنامه است. ما در بحث اربعین دو نوع گذرنامه داریم یکی گذرنامه بین المللی و دیگری گذرنامه زیارتی است.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا در مورد گذرنامه زیارتی گفت: بر اساس رایزنی‌هایی که فراجا با کشور عراق داشت گذرنامه زیارتی تعریف شد که از لحاظ قیمتی بسیار پایین‌تر است و همچنین ۵ سال اعتبار دارد همچنین زائران با استفاده از این گذرنامه می‌توانند به راحتی تردد‌ها را داشته باشند.

وی ادامه داد: امسال از طریق پلیس من بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تقاضا برای گذرنامه زیارتی صورت گرفت و بیش از یک میلیون گذرنامه زیارتی به صورت غیر حضوری و اینترنتی ثبت شدند و بعد از چاپ هم تحویل پست و درب منازل تحویل زائران شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار