جعفری گفت: ۸۸ طرح در حوزه اقتصادی خراسان جنوبی در هفته دولت افتتاح می‌شود.

جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان با تسلیت ایام اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دولت گفت: در حوزه اقتصادی استان ۸۸ طرح با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: ۹ هزار و ۶۴۱ میلیارد تومان نیز برای ۳ طرح اختصاص می‌یابد که در این هفته کلنگ آن به زمین می‌خورد.

جعفری با اشاره به اینکه با بهره برداری از ۸۸ طرح، برای ۷۶۵ نفر اشتغال ایجاد می‌شود اظهار کرد: ۴۴۰ نفر نیز در طرح‌هایی که کلنگ زنی آن‌ها انجام می‌شود صاحب شغل می‌شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلف از جمله میراث فرهنگی و امور اقتصادی است، بیان کرد: در حوزه کشاورزی ۷۰ طرح به مبلغ ۱۱۲ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۴۱ نفر و تثبیت اشتغال بیش از ۳ هزار نفر افتتاح می‌شود که بیش از ۲۸ هزار نفر از مزایای آن‌ها بهره مند می‌شوند.

او به مشارکت مردم در طرح‌های هفته دولت امسال اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه کشاورزی ۳۵ میلیارد تومان از اعتبارات طرح‌ها دولتی بوده، ۳۷ میلیارد تومان از تسهیلات دولتی بوده و ۴۰ میلیارد تومان نیز اعتبارات مردمی بوده است.


بیشتر بخوانید


جعفری تصریح کرد: در این حوزه ۴۰ طرح در حوزه آب و خاک است و ۱۸ رشته قنات به طول ۵ کیلومتر مرمت و بازسازی شده که افتتاح می‌شود؛ ۱۷ کیلومتر نیز در سطح ۱۵۵ هکتار سامانه‌های نوین آبیاری اجرا شده که به افزایش تولید می‌انجامد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از افتتاح ۱۴ طرح در حوزه صنعت و معدن با اعتباری بالغ بر ۸۷۷ میلیارد تومان و اشتغالزایی بیش از ۷۰۰ نفر خبر داد و گفت: افتتاح کارخانه فرآوری و تولید شمش طلای هیرد و خط انتقال پست برق ۱۳۲ کیلوولت شاهکوه از طرح‌های شاخص این حوزه است.

او به افتتاح ۲ طرح با اشتغالزایی ۲ نفر در حوزه میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: ۲ طرح به مبلغ ۸ میلیارد تومان نیز در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.