با وعده رئیس جمهور پیگیری در پرداخت مطالبات پرستاران سرعت می‌گیرد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، جامعه پرستاری و کادر سلامت را از در خدمت به درمان بیماران از نقش ارزنده‌ای برخوردار دانست وگفت: در جنگ تحمیلی و در زمان کرونا مردم زحمات کادر پرستاری را به خاطر دارند و همیشه قدردان زحمات این جامعه هستند و تعدای لز شهدای سلامت مربوط به این قشر زحمت کش است.

 شاهین شیرانی افزود: پرستاران مطالباتی را مطرح کردند که از دوره دولت قبل پیگیری شد و برخی پاسخ داده شد، اما هنوز بخشی از مطالبات ادامه داردو وتلاش می‌کنیم مطالبات به حق این پرستاران را پیگیری کنیم.

وی با نوید خبر خوش برای پرستاران گفت: با توجه به اینکه مسعود پزشکیان رئیس جمهور هم سال‌ها در وزارت بهداشت و در کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس حضور داشته است، در جریان مشکلات کادر سلامت و درمان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: به تازگی رئیس جمهور در سخنانی به اهمیت این حوزه اشاره کرد و پیگیر رفع مشکلات کادر سلامت در کشور است. شاهین شیرانی گفت: ظفرقندی وزیر بهداشت دولت چهاردهم در جلسه هیات دولت برای رفع مشکلات کادر پرستاری وعده داد و مقرر شد باهماهنگی رئیس جمهور و سازمان‌های مرتبط سازمان برنامه و بودجه و استخدامی کشور مطالبات پرستاران در اسرع وقت پرداخته شود.

 وی افزود: برخی از مطالبات پرستاران مربوط با دانشگاه علوم پزشکی است که در جلسات مطرح و بررسی و راه کار‌ها ارائه شد. شاهین شیرانی گفت: برخی مطالبات هم مربوط به حوزه وزارت بهداشت است و برخی در دیگر نهاد‌ها از جمله مجلس و برنامه و بودجه و سازمان استخدامی برای تبدیل وضعیت در دست بررسی است.

 شاهین شیرانی تاکید کرد: از چهار مصوبه که در این جلسات ارائه شده یکی از مصوبات مربوط به استخدام نیرو‌های جدید است که امید است مشکل نیرو‌های قراردادی و شرکتی رفع شود.

شاهین شیرانی گفت: وعده افزایش قیمت ساعت اضافه کار پرستاران داده شده که اکنون از پرداخت‌هایی که طبق قانون تعلق می‌گیرد بیشتر است.

 وی همچنین موضوع کمبود نیروی پرستار و جذب نیرو جدید، گله مندی پرستاران ازتعرفه گذاری پرستاری را از جمله مطالبات پرستاران دانست و افزود: با به روی کار آمدن دولت جدید بحث مشکلات تعرفه گذاری حل می‌شود و این مطالبات در دولت چهاردهم تسری می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.