عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: پرستاران منتظرند تا مطالبتشان در دولت جدید پرداخت شود و مطالبه اصلی مدافعان سلامت، برقراری فوق العاده خاص است.

یوسف رحیمی عضو شورای عالی نظام پرستاری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد مطالبات اصلی پرستاران اظهار کرد: پرسنل بهداشتی درمانی و به ویژه پرستاران مدت‌ها منتظرند تا ببینند دولت جدید و مردمی چه اقداماتی برای مطالبات آن‌ها انجام می‌دهد در چند ماه گذشته مشکلات مختلف جامعه پرستاران از طریق رسانه‌ها مطرح شد و همکاران ما از قبل امیدوار بودند و در حال حاضر بیشتر امیدوارند که در دولت جدید اتفاقات خوبی برای آن‌ها رقم بخورد.

وی ادامه داد: جامعه پرستاران بی‌صبرانه منتظر هستند تا شاهد پیگیری مطالباتشان در دولت جدید و نتیجه دادن پیگیری‌هایشان باشند، اما نگرانی وجود دارد که با توجه به این مسئله که طی دوسال کرونا و تحمل فشار‌ کاری فراوان، حق و حقوق پرستاران واریز نشده؛ از نظر روحی دچار ناامیدی و خستگی فراوان شوند و پیگیری رفع مشکلاتشان را نبینند و انگیزه خدمت رسانی را از دست بدهند. 

این عضو شورای عالی نظام پرستاری در مورد اصلی‌ترین مطالبات جامعه پرستاری اظهار کرد: با توجه به اینکه تا روز‌ پرستار فاصله زیادی نداریم، لازم است بار دیگر اصلی‌ترین درخواست مطالبات جامعه پرستاری را مطرح کنم و از دولت جدید و رئیس جمهور تقاضا کنم تا فکری به حال این مطالبات بکنند و با رسیدگی از تلاش‌های شبانه روزی پرستاران طی سال‌های کرونایی تقدیر و تشکر کنند.

او ادامه داد: یکی از مهمترین مسائل و مطالبات جامعه پرستاران که حتی در سال گذشته مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفت، اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است اما با وجود تاکید ایشان در روز پرستار سال گذشته هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده است. یکی از وعده های انتخاباتی رئیس جمهور منتخب نیز اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بود و ما امیدواریم تا روز پرستار شاهد اجرایی شدن این قانون باشیم.

رحیمی ادامه داد: با توجه به تلاش‌های همکاران ما طی دوسال کرونا لازم به ذکر است، بیش از نیمی از همکاران ما به صورت موقتی یعنی خرید خدمات، نیرو‌های ۸۹ روزه، نیرو‌های شرکتی و نیروهای تمدید طرح مشغول به کارند و مدام با استرس و نگرانی علاوه بر نگرانی‌های محیط کار خود مواجه هستند، زیرا هیچ امنیت شغلی احساس نمی‌کنند.

وی گفت: امیدواریم با تبدیل وضعیت این دسته از همکارانمان امید و انگیزه برای تلاشی مضاعف برای خدمت به هموطنان به وجود بیاید. در این میان برخی اظهار می‌کنند برای تبدیل وضعیت نیاز به آزمون است. نظر بنده این است که این پرستاران، آزمون‌ خود را با علم به ابتلا به کرونا و احتمال مرگ بدون امنیت شغلی در زمان همه گیری کرونا، ارائه دادند و در این میان حتی بعضی از همکاران ما به مقام شهادت نائل شدند و یا بیماری را به خانواده‌های خود منتقل کردند و عزیزانشان را از دست دادند.             

او ادامه داد: مطالبه اصلی مدافعان سلامت، برقراری فوق العاده خاص است. وقتی شنیده می شود که مجلس به مساله ای ورود  می کند و قانون فوق العاده خاص را برای گروه دیگری مصوب می کند و مورد بررسی قرار می دهد در حالیکه کارکنان بهداشت و درمان از این موضوع محروم اند، احساس نادیده گرفتن زحمات شبانه روزی به آنها دست می دهد . پرستاران خاص ترین شرایط ممکن را در این دو سال پشت سر گذاشتند و طبق قانون باید این فوق العاده در این شرایط به آنها تعلق بگیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار