شورای عالی نظام پرستاری کشور در صدد اجرایی شدن قانون به زمین مانده ۱۴ ساله تعرفه گذاری خدمات پرستاری برای ایجاد انگیزه بیشتر این جامعه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  احمدرضا یزدان نیک عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور در خصوص پیگیری مطالبات پرستاران گفت: برای پیگیری مطالبات پرستاران در چهار محور اساسی تعریف شده و این شورا در تلاش برای تحقق آن است.

وی گفت: یکی از این محورها، قانون به زمین مانده ۱۴ ساله از مصوبات مجلس تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که متاسفانه اجرایی نشده و امید می‌رود با توجه به بحران کنونی و ایثارگری پرستاران در این دو سال اخیر این قانون پیاده شود تا پرستاران با انگیزه بیشتر خدمت کنند.

وی گفت: استخدام پرستاران برای رفع کمبود نیروی پرستاری از دیگر محور‌های مطالبات پرستاران است بطوریکه نیروی پرستاری یک سوم استاندارد جهانی و یک دوم استاندارد ملی طبق تصویب است و باعث فرسودگی پرستاران ومشکلات متعدد می‌شود و مردم ممکن است خدمات مناسب پرسترای را دریافت نکنند و امیدواریم برای رفع این کمبود مسئولان به وعده‌های خود عمل کنند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور همچنین تبدیل وضعیت نیرو‌های پرستاری را از محور‌های درحال پیگیری این شورا دانست و گفت: جمعیت کثیری از این پرستاران شرکتی، طرحی و تبصره‌ای هستند و امنیت شغلی مناسب ندارند که با تبدیل وضعیت امنیت شغلی این قشر زحمتکش برقرار می‌شود.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.