معاون آزمون‌های سازمان ملی سنجش گفت: آزمون‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته، کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی، غیرانتفاعی جمعه دوم شهریورماه برگزار می‌شود.

 علی صدر معاون آزمون های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، اظهار داشت: دوم شهریورماه، شاهد برگزاری چهار آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته، کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای (دانشگاه ملی مهارت) و مؤسسات آموزش عالی، غیر انتفاعی، انتخاب سردفتر اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران سال ۱۴۰۳ در سراسر کشور خواهیم بود.

وی افزود: کارت و برگ راهنمای شرکت در این آزمون‌ها از روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد ماه برای مشاهده و دریافت پرینت بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور قرار گرفته است و برای حضور داوطلبان در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار الزامی است.

معاون آزمون‌های سازمان ملی سنجش بیان کرد: در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۳، تعداد ۷ هزار و ۳۱۹ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۴ درصد مرد و ۳۶ درصد زن هستند و این آزمون صبح روز جمعه ۲ شهریور ماه در ۸۰ حوزه امتحانی دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی و ۱۱۷ حوزه فرعی در ۷۷ شهرستان برگزار می‌شود.

وی در مورد آزمون کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای (دانشگاه ملی مهارت) و مؤسسات آموزش عالی غیر انتفاعی سال ۱۴۰۳ نیز گفت: در این آزمون تعداد ۶۳ هزار و ۳۱۷ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که ۵۷ درصد مرد و ۴۳ درصد زن هستند و رقابت داوطلبان این آزمون در ۸۳ حوزه امتحانی دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی و ۱۶۶ حوزه فرعی در ۷۷ شهرستان صورت می‌گیرد.

صدر افزود: در آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سال ۱۴۰۳ نیز تعداد ۳۲ هزار و ۱۳۶ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که ۵۹ درصد زن و ۴۱ درصد مرد هستند و این آزمون در ۳۷ حوزه امتحانی دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی و ۷۷ حوزه فرعی در ۳۱ شهرستان برگزار می‌شود.

وی در مورد آزمون انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران سال ۱۴۰۳ توضیح داد: در این آزمون تعداد ۵ هزار و ۴۸۶ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۹ درصد مرد و ۳۱ درصد زن هستند و این آزمون در ۳۴ حوزه امتحانی دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی و ۵۵ حوزه فرعی در ۳۱ شهرستان برگزار می‌شود.

معاون آزمون‌های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در پایان به داوطلبان ثبت‌نام کننده توصیه کرد برای کسب اطلاعات دقیق و کامل درباره این آزمون‌ها، اطلاعیه‌های منتشر شده در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org را به دقت مطالعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار