مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: اکنون مرمت بنا‌های شاخص البرز مانند کاخ تاریخی ناصری شهرستانک و پل خاتون کرج در حال تکمیل است.

خاکی  در آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی استان البرز که در مجموعه گردشگری سلامت این استان برگزار شد، گفت: تکمیل مرمت کاخ تاریخی ناصری در شهرستانک نقطه عطفی در گردشگری روستایی منطقه محسوب می شود.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به اینکه مرمت کاخ ناصری بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: تکمیل مرمت این بنای تاریخی و شکل گیری شبکه ای از زیرساخت های خرد و متوسط گردشگری در روستای شهرستانک می‌تواند به عنوان یک پدیده و نقطه عطفی در گردشگری روستایی استان باشد.

وی گفت: پروژه کاخ شهرستانک مشکلات زیادی از لحاظ زیرساختی داشت که با ورود استاندار البرز، پیگیری‌های مدیران استانی و مشارکت بهره بردار بخش خصوصی رویداد خوبی رقم خورد.

خاکی با بیان اینکه حدود ۲۰ کارگاه مرمتی در استان فعال البرز است، اظهار کرد: مرمت کاخ تاریخی گچسر کرج پس از سال‌ها در حال انجام و تکمیل است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز افزود: پیشرفت مرمت پل خاتون کرج به بالای ۷۰ درصد رسیده و از نقطه بحران گذشته و تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: عملیات مطالعات و مرمت قلعه صمصام البرز نیز شروع شده است.

خاکی با اشاره به اینکه کارگاه مرمت بقعه متبرکه امامزاده سلیمان (ع) اشتهارد امسال با بودجه ۵۰ میلیارد ریالی فعال شده است،گفت: مرمت و احیا گنبدخانه این بقعه بر اساس نقشه ثبتی تاریخی در حال انجام است و از محل اعتبارات سال ۱۴۰۳ حدود ۷۰ میلیارد ریال به آن اختصاص یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.