رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قصرشیرین از رونق هتل‌های این شهرستان پس از یک دوره رکود خبر داد و گفت: اکنون هشت هتل و یک سفرخانه سنتی با مجموع ۸۰۰ تخت در قصرشیرین و مرز خسروی فعال و ظرفیت آنها به صورت کامل تکمیل است.

بهرنگ بابایی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قصرشیرین گفت: در شهرستان قصرشیرین ۱۱ هتل و یک سفره خانه سنتی با ظرفیت یک هزار و ۲۲ تخت وجود دارد که ۹ واحد آن برای ایام اربعین آماده‌سازی شده و اکنون پذیرای زائران است که از واحد‌های فعال یک واحد با ظرفیت ۴۰ تخت در همین ایام به بهره برداری رسید و اکنون مورد استفاده قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: اکنون ظرفیت هتلینگ شهرستان قصرشیرین ۹۰ نفر اشتغال زایی ایجاد کرده و برای تدوام فعالیت آن‌ها در ایام سال نیاز است که شاهد حضور کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات در شهرستان باشیم و این مهم با اختصاص سهمیه‌ای از سوی سازمان حج و زیارت به مرز خسروی محقق می‌شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قصرشیرین گفت: همچنین به منظور اسکان زائران یک سیاه چادر با ظرفیت ۵۰ نفر در روبروی پارک بسیج در کنار یکی از مواکب برپا شده که زوار می‌توانند برای چند ساعت در این مکان استراحت کنند و اقامت کوتاهی داشته باشند.

بابایی ادامه داد: در ورودی قصرشیرین نیز یک سیاه چادر به منظور عرضه و پخت نان و شیرینی‌های محلی برپا شده و زائران می‌توانند از خدمات این سپاه چادر نیز استفاده کنند.

وی گفت: در راستای عرضه صنایع دستی و سوغات در ورودی شهر قصرشیرین هفت غرفه عرضه صنایع دستی شهرستان نیز دایر شده که زائران می‌توانند در این غرفه‌ها صنایع دستی و سوغات محلی شهرستان را تهیه کنند.

او اظهار کرد: شهرستان قصرشیرین از دیرباز میزان زائران اباعبدالله الحسین (ع) بوده که این روز‌ها نیز پذیرای جمعیت زائرانی از سراسر کشورمان است که از مرز خسروی به عنوان اصیل ترین، قدیمی‌ترین و راحت‌ترین مرز با زیرساخت‌های بسیار مناسب به عتبات عالیات و کربلای معلی مشرف می‌شوند.

وی با اشاره به آغاز بازگشت زائران از مرز خسروی از آمادگی جاذبه‌های گردشگری این شهرستان برای بازدید زائران خبر داد و تصریح کرد: اکنون بازدید از جاذبه‌های گردشگری افزایش یافته و این فرصتی برای معرفی قصرشیرین و استان کرمانشاه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.