رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس از صدور حکم جایگزین حبس برای متصرفان غیرقانونی اراضی منطقه حفاظت شده ماله گاله خبر داد.

مجتبی یزدان‌پناه گفت: دادگاه هر یک از این افراد متخلف را به ۵۴۰ ساعت خدمات عمومی رایگان و کاشت و مراقبت از ۱۰۰ اصله نهال محکوم کرد.

او با بیان اینکه افراد متخلف مبادرت به حفر غیرقانونی چاه در منطقه ماله گاله و تصرف عدوانی اراضی این منطقه کرده بودند، افزود: ضمن پر و مسلوب‌المنفعه شدن چاه حفر شده، افراد متخلف باید زیر نظر مقام قضایی و با نظارت قاضی اجرای احکام کیفری شیراز مبادرت به کاشت ۱۰۰ نهال و مراقبت از آن کنند.

رئیس اداره حقوقی حفاظت محیط زیست فارس با تقدیر از قاطعیت دستگاه قضایی و با استقبال از صدور احکام جایگزین حبس اضافه کرد: منطقه ماله گاله از جمله مناطق مهم تحت مدیریت محیط زیست است و هر گونه اقدام برای تصرف اراضی آن یا حفر چاه پیگرد قانونی دارد، متصرفین غیر قانونی باید بدانند هیچ تحرکی در این منطقه از چشم قانون دور نمی‌ماند.

او تصریح کرد: تأمین معیشت یا کسب درآمد یا هر دلیل دیگری برای تخریب اراضی در این منطقه پذیرفته نیست و دستگاه قضایی در برابر این افراد سودجو کوتاه نمی‌آید و با قاطعیت با آنان برخورد خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.