مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از آغاز کاشت 5 هزار اصله نهال در نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان به مناسبت روز درختکاری در اردبیل خبر داد.

محمد خداپرست، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: ایجاد فضای سبز و درختکاری به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و تخریب محیط زیست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بر اساس قوانین و مقررات زیست محیطی واحدهای بزرگ صنعتی موظف به ایجاد10 تا 25 درصد از مساحت واحد صنعتی به فضای سبز و کشت درخت هستند و نیروگاه چرخه ترکیبی استان از جمله واحد های صنعتی است که با ایجاد فضای سبز در فازهای متعدد در این خصوص فعالیت های خوبی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه نگهداری و حفظ فضای سبز از ایجاد و کاشت درخت مهمتر است افزود: سرانه جنگل طبیعی در دنیا 6 هزار متر مربع و در سطح کشور 1600متر و در استان اردبیل حدود  600متر مربع بوده و بر اساس همین موضوع ضرورت دارد تا با جنگل کاری سرانه جنگل را در استان بالا ببریم و به همین منظور هر ساله طرح های جنگل کاری در استان انجام می گردد.

مدیر عامل نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان نیز با اشاره به اینکه در سال پیش رو 5 هزار اصله نهال در فازهای متعدد در نیروگاه سیکل ترکیبی غرس خواهد شد افزود: هدف گذاری زیست محیطی ما به منظور پیشگیری و جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی است.

انتهای پیام/ح

کاشت نهال در نیروگاه سبلان اردبیل

برچسب ها: کاشت نهال ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.