ویژگی BitLocker بهترین سرگرمی است و رایانه شما را رمزگذاری می‌کند.

در گذشته، رمزگذاری BitLocker تنها در نسخه‌های Windows Pro در دسترس بود، اما به‌روزرسانی جدید قابلیت‌های رمزگذاری را به طیف وسیع‌تری از دستگاه‌ها گسترش می‌دهد.

با این حال، یکی از نگرانی‌های اصلی در مورد روشن کردن BitLocker به طور پیش فرض، تأثیر بالقوه آن بر عملکرد رایانه است.

در حالی که تأثیر عملکرد بسته به نوع حافظه و حجم کاری متفاوت بود، اما به طور کلی، نتایج حاکی از کاهش قابل توجه آن بود، به ویژه برای کار‌هایی که شامل انتقال داده‌های بزرگ است.

جنبه‌های مثبت

البته، فعال کردن رمزگذاری به‌طور پیش‌فرض جنبه‌های مثبتی دارد؛ زیرا بدون نیاز به فعال‌سازی یا پیکربندی دستی تنظیمات، از امنیت بالاتری بهره‌مند خواهید شد، به‌ویژه برای افراد غیرمتخصص که ممکن است آن‌ها را فعال نکنند.

چند تغییر امنیتی دیگر نیز وجود دارد که با به‌روزرسانی آتی ویندوز ۱۱ اعمال خواهد شد.

جنبه‌های منفی

از آن‌جایی که BitLocker به طور پیش‌فرض روشن می‌شود، این می‌تواند به این معنا باشد که بسیاری از افراد بدون این‌که متوجه شوند تحت تأثیر کاهش عملکرد رایانه قرار خواهند گرفت، به‌روزرسانی را نصب می‌کنند؛ زیرا می‌دانند که مایکروسافت برنامه‌های خود را برای فعال کردن BitLocker به طور پیش‌فرض تنها از طریق اسناد پشتیبانی تأیید کرده است که هیچ گونه اشکالات عملکردی بالقوه‌ای را ذکر نمی‌کنند.

 این می‌تواند به این معنی باشد که مایکروسافت راهی برای حذف مشکلات بالقوه عملکرد پیدا کرده است یا این که این مشکل را به اندازه کافی مهم نمی‌داند.

قابل ذکر است که BitLocker فقط برای رایانه‌های جدید به طور پیش فرض روشن می‌شود یا اگر ویندوز ۱۱ را نصب کرده باشید تمیز می‌شود. در غیر این صورت رمزگذاری خودکار را می‌توان به صورت دستی از طریق گزینه BitLocker در قسمت تنظیمات یا کنترل پنل فعال کرد.

منبع: ارم نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار