مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: به مناسبت هفته دولت طرح هادی ١١۴ روستای استان به بهره برداری می رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در نشست خبری با خبرنگاران  برنامه های هفته دولت در حوزه بنیاد مسکن را تشریح کرد و گفت: به همین مناسبت طرح هادی ١١۴ روستا در مناطق مختلف استان با ١۶٧ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

علیرضا مقدم واگذاری ۵ هزار واحد مسکن روستایی با اعتبار ٨۶٠ میلیارد تومان و بازسازی یک هزار و ٨٠٠ واحد آسیب دیده از زلزله در خوی را از دیگر برنامه های هفته دولت در استان برشمرد. 

وی با تاکید بر اینکه در این هفته ٣٠٠ قطعه زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن در روستای خانقاه بوکان به صورت نمادین واگذار می‌شود، تصریح کرد: در این هفته ساختمان جدید اداری شهرستان سردشت به بهره‌برداری می‌رسد. 

این مقام مسئول با بیان اینکه در همه روستا‌های بالای ٢٠ خانوار آذربایجان‌غربی طرح هادی تهیه شده است گفت: در حال حاضر شاخص برخورداری طرح هادی روستایی در آذربایجان غربی به حدود ۴٧ درصد رسیده و برای اجرای طرح هادی روستایی ۵٣ درصدی باقیمانده حداقل سالانه اعتبار ۵٠٠ میلیارد تومان نیازمندیم.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت نامناسب مساکن روستایی و درخواست از مردم برای مقاوم سازی واحدهای محل زندگی خود ادامه داد: از تعداد ٢۵٨ هزار و ۴۴۵ مسکن روستایی استان تاکنون ٩٣ هزار و ٧١ مسکن مقاوم سازی شده است که این میزان ٣۶ درصد از مسکن روستایی استان را شامل است و  ١٨ درصد از میانگین کشوری عقب هستیم.

وی تصریح کرد: برای مقاوم سازی مساکن روستایی آذربایجان غربی نیازمند حمایت جدی همگانی هستیم.

مقدم خواستار حمایت جدی بخشداران و دهیاران و اهالی منطقه و رسانه‌ها و عموم شهروندان برای استفاده از تسهیلات و خدمات مقاوم سازی واحد‌های مساکن روستایی شد که برای هر واحد ٣۵٠ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و در صورت لزوم سایر حمایت‌ها انجام می‌گیرد. 

وی با اشاره به سنددار کردن مسکن روستایی در استان اظهار کرد: تاکنون حدود ١٩۴ هزار صدور سند روستایی با ٧٧ درصد برخورداری تحویل مردم شده و در شهرهای زیر ٢۵ هزار نفر هم برای بیش از ۴۵ هزار نفر با ٧٨ درصد سند شهری واگذار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به کمبود اعتبار در حوزه نهضت ملی مسکن خواستار حمایت جدی بانک های عامل شد و گفت: در حوزه مسکن محرومان در سه سال گذشته ٩۶٧ واحد مسکونی به مددجویان واگذار شده و یک هزار و ۳۱۳ پروژه در استان تعریف و در حال اجراست.

مقدم در خصوص توسعه گردشگری در روستاهای استان نیز گفت:  ٧ روستای استان از جمله بند ارومیه، خُرنج پیرانشهر، چورس چایپاره، سهولان مهاباد، سد ارس پلدشت، خانقاه بوکان، و بیوران سُفلای سردشت به عنوان روستاهای هدف گردشگری تعیین شده اند. 

وی با اشاره به کمبود اعتبار در حوزه نهضت ملی مسکن خواستار حمایت جدی بانک‌های عامل شد و گفت: در حوزه مسکن محرومین در سه سال گذشته ٩۶٧ واحد مسکونی به مددجویان واگذار شده و یک هزار و  ٣١٣ پروژه در استان تعریف و در حال اجراست. 

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی همچنین خواستار حمایت جدی خیرین و ترویج و معرفی حساب ١٠٠ حضرت امام (ره) شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.