مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس از شکسته شدن ۲۱۷ اصله در خت در شیراز و تخلیه یک روستا در شهرستان داراب خبر داد.

غلامرضا غلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما ضمن هشدار سطح قرمز هواشناسی استان فارس مبنی بر پدیده مونسون، گفت: روز گذشته بر اثر وزش باد شدید و طوفانی که به همراه تگرگ در کلانشهر شیراز رخ داد تعداد ۲۱۷ اصله درخت شکسته شد که شهرداری شیراز در کوتاه‌ترین زمان درختان شکسته شده را جمع‌آوری کرد.

او با اشاره به تخلیه روستای جنت شهر در شهرستان داراب فارس در شب گذشته، افزود: سیلاب در روستای هزار دره شهرستان سروستان نیز موجب تخریب و آسیب به سه منزل مسکونی شد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه سرعت وزش طوفان خطرات جبران ناپذیری را به همراه دارد، لذا حضور در تمامی تفرجگاه‌ها ممنوع و مرخصی تمامی مدیران، دهیاران، بخشداران و فرمانداران با توجه به این پدیده جوی لغو شده است.

غلامی از همه شهروندان خواست تا توصیه‌ها و هشدار‌ها را جدی بگیرند و سازمان ورزش و جوانان به ورزشکاران و کوهنوردان، امور عشایر به عشایران و کشاورزان به باغداران تذکر جدی دهند.

او در ادامه از همشهریان شیرازی خواست تا حدالاامکان از پارک خودرو در خیابان‌های قصرالدشت شیراز و در کنار درختان تنومند خودداری کنند، چرا که هفته گذشته بر اثر پدیده جوی شاهد فوت دو نفر از هم استانی‌ها در شهرستان‌های داراب و استهبان فارس بوده‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار