مدیر کل صمت خوزستان گفت: خوزستان طبق ارزیابی وزارت اموراقتصادی و دارایی جزء ۳ استان اول کشور در بهبود فضای کسب و کار است.

حمیدرضا فلاح مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی اهواز گفت: یکی از مهم ترین مولفه‌هایی که می‌تواند در بهبود محیط کسب و کار موثر باشد شناسایی نقاط ضعف موجود در مسیر کار فعالان اقتصادی است.

او با ابراز گله‌مندی از حضور کم هیات‌های تجاری در استان افزود: از اتاق‌های بازرگانی استان انتظار می‌رود برای حضور و دعوت هیات‌های تجاری و سرمایه گذاری در استان موثرتر عمل کنند

رییس اتاق بازرگانی اهواز در ادامه این نشست با اشاره به همکاری ضعیف بخش خصوصی در اجرای طرح پایش محیط‌های کسب و کار بیان کرد: پایش وضعیت ‌محیط کسب و کار و بهبود شرایط محیط کار از اولویت‌های مهم دولت در شرایط کنونی اقتصاد و اشتغال است.

مشارکت بخش خصوصی خوزستان در اجرای طرح پایش و بهبود فضای کسب و کار بسیار کمتر از میانگین کشور است.

محمد جواد امانی بهبود محیط کسب و کار را یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: بهبود فضای کسب و کار مستلزم یک برنامه ریزی و نیازمند پایش و سنجش است.

او گفت: با وجود حجم بالای نمونه فضای کسب وکار در استان مشارکت و پاسخگویی فعالان اقتصادی در ارزیابی ها بسیار کم است.

امانی ادامه داد: صنایع بدون عضویت در اتاق بازرگانی باید بتوانند برای ارائه گزارش وضعیت محیط کسب و کار صنعت استان ورود کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار