به دنبال پهلوگیری ۸۷ فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی در منطقه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در ۴ ماه نخست امسال ۵ میلیون تن کالای اساسی تخلیه شد.

ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اعلام این خبر بیان داشت: مجموع عملکرد کالا‌های اساسی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در ۴ ماهه نخست امسال با ۳۵ درصد رشد ۵ میلیون تن بوده است.

او افزود: طی این مدت، واردات ذرت از طریق این بندر اقتصادی با ۳۱ درصد رشد به ۲ میلیون و ۳۴۰ هزار تن رسید.

به گفته آقای گرایلو گفت: واردات روغن خوراکی از طریق منطقه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با ۸۰ درصد رشد به ۱۹۲ هزار و ۴۹۰ تن رسید و واردات سویا با ۱۱۳ درصد رشد به بیش از دو میلیون تن رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اضافه کرد: واردات شکر از طریق این بندر تجاری نیز به ۳۳۹ هزار و ۲۵۱ تن رسید.

این مقام مسئول به سهم ۱۰۰ درصدی واردات سویا و شکر از طریق این بندر اقتصادی نسبت به بنادر کشور اشاره کرد و گفت: سهم تخلیه کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی (ره) نسبت به کل بنادر کشور ۶۷ درصد است.

او اعلام کرد: ۴ میلیون و ۶۲۵ هزارتن کالا طی ۴ ماهه نخست امسال به وسیله کامیون و شبکه ریلی به مقصد مراکز توزیع از انبار‌های نگهداری موقت کالا بندر امام خمینی (ره) خارج شده است که ۲۹ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.  

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با برخورداری از تجهیزات پیشرفته و پایانه‌های اختصاصی تخلیه و بارگیری انواع کالا به طور میانگین سهم ۳۰ درصدی از کل تجارت دریایی کشور را به خود اختصاص داده است.

یادآور می‌شود تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی در این بندر بزرگ تجاری طی ۴ ماهه نخست سال جاری با ۱۸ درصد درصد رشد به به بیش از ۱۶ میلیون و ۳۸۰ هزار تن رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار