مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: صادرات سیمان از استان تا زمان تعدیل و تنظیم بازار این کالا در خوزستان انجام نمی‌شود.

حمیدرضا فلاح مدیر کل صمت خوزستان می‌گوید: با پیگیری‌های انجام شده مشکل قطعی و کاهش سهمیه برق شرکت‌های سیمان خوزستان با همکاری شرکت برق منطقه‌ای استان رفع شده و تولید سیمان نیز افزایش یافته است.

او افزود: به دلیل کاهش سهمیه برق شرکت‌های سیمان استان، تولید این کالا کاهش یافته بود و باعث ایجاد التهاب در بازار شد به همین دلیل برای به تعادل رسیدن عرضه و فروش سیمان، صادرات این کالا فعلا از استان ممنوع شده است.

آقای فلاح گفت: طی بازرسی‌هایی که از شرکت‌های سیمان استان انجام شده بر تخصیص سیمان به مراکز نیازمند این کالا و نظارت هر چه بیشتر بر عوامل توزیع تاکید شده است.

مدیر کل صمت خوزستان با بیان اینکه تلاش شده بر فرآیند تولید تا توزیع سیمان در استان نظارت بیشتری شود گفت: سیمان حتما باید در بورس عرضه شود و تا جای ممکن فروش آن در درون استان باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی برای تامین برق شرکت‌های سیمان استان برای تولید وجود ندارد افزود: نیاز روزانه استان به سیمان ۳ هزار تن است که در چند روز اخیر تولید این کالا در استان به ۴ هزار تن رسیده است.

مدیر کل صمت خوزستان ادامه داد: با انجام تمهیدات لازم، برای جبران کسری و کمبود این کالا در بازار، تا چند روز آینده میزان تولید روزانه به ۸ هزار تن افزایش یافته و شاهد تنظیم بازار سیمان در استان خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، خوزستان با داشتن سه کارخانه تولید سیمان یکی از قطب‌های تولید سیمان کشور است.

مدیر کل صمت خوزستان چند روز گذشته نسبت به کاهش سهمیه برق شرکت‌های سیمان استان و کاهش تولید آنها ابراز نگرانی کرد و از استاندار خوزستان خواستار حل این مسئله شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.