مدیر کل فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت گفت: میانگین سنی زائران ثبت‌نام کننده اربعین حسینی حدود ۳۷ سال است.

 مهران فرشید مدیر کل دفتر طرح، برنامه، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره خدمات صورت گرفته در سامانه سماح با اشاره به بروز بودن این سامانه و رفع نقاط ضعف سال‌های گذشته گفت: متقاضیان توانستند به سهولت روند نام نویسی را انجام دهند و تا عصر روز سه شنبه ۳۰ مرداد ماه بیش از ۲ میلیون و ۸۵۵ هزار نفر ثبت نام خود را قطعی و کامل کرده اند.

وی با بیان اینکه تعداد معدودی از متقاضیان نیز هنوز ثبت نام خود را با انتخاب بسته بیمه‌ای تکمیل نکرده اند افزود: به همه افرادی که در روز‌های آتی قصد عزیمت به عتبات را دارند توصیه اکید می‌کنیم که نام نویسی و دریافت خدمات بیمه‌ای را جدی بگیرند.

فرشید درباره خدمات بیمه‌ای اظهار کرد: حدود ۵۱ درصد ثبت نام کنندگان بسته اول بیمه، حدود ۴۵ درصد بسته سوم بیمه و حدود ۴ درصد بسته دوم بیمه را انتخاب کرده اند. بسته اول به مبلغ ۸۰ هزار تومان، بسته دوم ۹۰ هزار تومان و بسته سوم ۱۰۰ هزار تومان می‌باشد.

وی درباره دیگر انتخاب های متقاضیان در سامانه سماح گفت: غالب عزیزان درخواست عزیمت به صورت زمینی را ثبت کرده اند؛ ۵۸ درصد مرز مهران، ۲۱ درصد شلمچه، ۹ درصد خسروی، ۶ درصد چذابه، ۴ درصد هوایی و معدود افرادی نیز سایر مبادی مرزی را برگزیده اند و حدود ۶۲ درصد متقاضیان آقایان و نزدیک به ۳۸ درصد نیز بانوان می‌باشند که در سامانه سماح نام نویسی کرده اند.

فرشید اظهار کرد: ۴۵ درصد متقاضیان سفر با اتوبوس، ۲۸ درصد خودروی شخص، ۸ درصد تاکسی، ۴ درصد هواپیما، ۲ درصد قطار و یک درصد نیز مینی بوس را در سامانه ثبت کرده اند.

وی افزود: بیشترین درخواست ثبت شده برای خروج از مرز‌ها به جهت موسم اربعین مربوط به روز ۲۵ مرداد ماه و بازگشت به کشور نیز روز ۳۱ مرداد ماه بوده است.

مدیر کل دفتر طرح، برنامه، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت با بیان اینکه میانگین سنی زائران ثبت نام کننده اربعین حسینی ۱۴۰۳ حدود ۳۷ سال می‌باشد، گفت: این میانگین سنی نسبت به سال گذشته یک سال جوانتر شده است؛ همچنین تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه سماح نسبت به سال گذشته تقریبا برابر می‌باشد.

وی افزود: بیشترین میانگین سنی مربوط به ۴۰ تا ۵۰ سال می‌باشد؛ البته از همه اقشار سنی در سامانه سماح نام نویسی کرده اند و این نشان دهنده عشق مردم از هر سن و سالی به اهل بیت عصمت و طهارت است.

فرشید با بیان اینکه حدود ۶ درصد ثبت نام شدگان زیر ۱۰ سال هستند گفت: حدود ۱۸۵ هزار نفر از متقاضیان در فاصله سنی کمتر از ۱۰ سال می‌باشند؛ حدود ۲ درصد ثبت نام شدگان نیز بالای ۹۰ سال هستند که حدودا ۳۵ هزار نفر می‌باشند.

فرشید با بیان اینکه عشق امام حسین و اهل بیت پیر و جوان نمی‌شناسد گفت: در میان ثبت نام شدگان از نوزاد ۱۴ روزه تا خانم ۱۰۳ ساله وجود دارند که تفاوت سنی این افراد بیش از یک قرن می‌باشد.

برچسب ها: اربعین ، سامانه سماح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار