رسانه‌های چینی از گرفتار شدن بیش از ۳۰۰ نفر از ساکنان شهرستان «جیانچانگ» واقع در استان «لیائونینگ» چین در سیلاب‌های امروز (سه‌شنبه) خبر دادند.

خبرگزاری شینهوا گزارش داد، دولت محلی به سرعت بالگرد‌هایی را برای انتقال افراد گرفتار اعزام کرده است. این حادثه به دلیل سیلاب‌های ناگهانی در این منطقه رخ داده که به صورت معمول نتیجه بارش‌های شدید و ناگهانی باران است.

وقتی بارندگی در مدت زمان کوتاهی بسیار شدید باشد، زمین نمی‌تواند تمام آب را جذب کند و این موضوع به ویژه در مناطقی با توپوگرافی نامساعد، مانند دره‌ها یا مناطقی با شیب تند، تشدید می‌شود. آب به سرعت در سطح زمین جاری می‌شود، سطح رودخانه‌ها و جویبار‌ها را بالا می‌برد و به سیلاب‌های ناگهانی منجر می‌شود.

در شهرستان جیانچانگ، این شرایط پس از چندین روز بارش شدید رخ داده است. هنگامی که زمین اشباع می‌شود و دیگر قادر به جذب آب نیست، آب‌های جاری به سرعت سطح آبراه‌ها را افزایش می‌دهند و این افزایش ناگهانی می‌تواند منجر به سیلاب‌های ناگهانی شود.

این نوع سیلاب‌ها به شکل معمول بدون هشدار زیاد رخ می‌دهند و ممکن است مردم را غافلگیر کند.

رسانه‌های دولتی اوایل تیرماه نیز اعلام کردند که دست‌کم ۴۷ نفر در استان گوانگدونگ در جنوب این کشور به دلیل باران شدید و جاری شدن سیلاب‌های بی‌سابقه جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب ها: بارش سیل آسا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار