مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس گفت: فاز نخست یکی از بزرگترین طرح‌های زیست محیطی شرق فارس در شهر داراب آماده بهره‌برداری است.

علی شبانی در دیدار با محمد جواد عسکری رئیس کمسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی، محیط زیست و نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی و خلیل اقتصادی فرماندار شهرستان داراب گفت: در سال گذشته که بر اثر استمرار خشکسالی‌ها و کاهش شدید ذخائرآب سد رودبال تعدادی از شهر‌ها و روستا‌های شرقی فارس دچار تنش آبی شدید قرار گرفتند، شهرستان داراب در معرض بیشترین چالش ناشی از آن بود که پیگیری‌های اثربخش و مستمر نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی و حمایت‌های ویژه وزارت نیرو و مسئولین ارشد استان فارس همراه با تلاش‌های شبانه‌روزی شرکت آبفا فارس و ایجاد مجموعه‌ای از منابع جدید آبرسانی، منتج به مدیریت بحران و جلوگیری از بروز تنش‌های اجتماعی ناشی از آن شد.

او با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر پروژه‌های آبرسانی قابل توجهی با صرف اعتباری چشمگیر در شهرستان داراب اجرا شده است، اظهار کرد: در ماه گذشته نیز ۲ طرح آبرسانی شامل پروژه تأمین آب روستای شهرک فجر و طرح آبرسانی به جنت شهر وارد مدار بهره‌برداری شد.

شبانی اضافه کرد: طرح‌های تأمین آب دیگری بر اساس اولویت در شهرستان داراب در حال اجراست که با توجه به تخصیص اعتبارات مورد نیاز، عملیات اجرای این طرح‌ها تسریع می‌یابد.

مدیرعامل آبفا فارس یادآور شد: علاوه بر طرح‌های آبرسانی گسترده‌ای که طی سال‌های اخیر در شهرستان داراب اجرا شده است، طرح‌های زیاد دیگری نیز مورد لزوم است که اجرای آن محتاج تخصیص اعتبارات مورد نیاز است.

او در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: فاز نخست یکی از بزرگترین طرح‌های زیست محیطی شرق استان فارس نیز در قالب احداث تأسیسات جمع‌آوری، تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب شهر داراب، مراحل پایانی اجرا را طی می‌کند که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

شبانی بیان کرد: شرکت آبفا فارس طرح‌های تشویقی و تسهیلی مناسب و مطلوبی را برای خرید انشعاب فاضلاب توسط مردم در نظر گرفته است که امیدواریم مردم فهیم این شهر با خرید انشعاب هم به توسعه شهر کمک کنند و هم ما را در ارائه خدمات بهتر یاری دهند.

به گفته رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت آبفا فارس، طرح جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب منتج به توسعه بهداشتی، اقتصادی، صنعتی و کشاورزی در منطقه می‌شود که کمترین اثر آن اشتغالزایی ناشی از آن خواهد بود.

محمد جواد عسکری، رئیس کمسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار، به بیان پاره‌ای از اولویت‌های تأمین آب در این مناطق پرداخت و در خصوص هر گونه همکاری به منظور تأمین اعتبارات مورد نیاز قول مساعد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار