ثابت اقلیدی از ابلاغ مراتب ثبت ملی ۵ اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر نزدیک به ۳ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی استان در فهرست ملی جای گرفته است.

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس امروز ۳۰ مردادماه ۱۴۰۳ با بیان اینکه استان فارس رتبه نخست آثار ثبت‌شده در فهرست ملی را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به ۳ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی استان فارس در فهرست ملی جای گرفته است. 

او با اشاره به اعلام شماره ثبت ملی ۵ اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان فارس،  افزود: بند حاجی در شهرستان کازرون متعلق به قرون ۸ تا ۱۰ هجری قمری با شماره ۳۴۲۱۸، بقایای قلعه سیاه در شهرستان اوز با شماره ۳۴۲۲۰ از آثار تاریخی و فرهنگی فارس هستند که هم اکنون شماره ملی آن‌ها اعلام شده است.

ثابت اقلیدی تصریح کرد: در بخش میراث طبیعی نیز درخت زبان گنجشک ۲ قدمگاه علی بن موسی‌الرضا در شهرستان اقلید به شماره ۱۲۵۹، درخت کنار محله گود برکه در شهرستان لامرد با قدمت حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ سال با شماره ۱۲۷۳ و همچنین درخت چنار کهنسال یزدیان در شهرستان استهبان با قدمت حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ سال به شماره ۱۲۶۶ در فهرست ملی به ثبت رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار