وب سایت آمریکایی آکسیوس به نقل از مقام‌های رژیم صهیونیستی گزارش داد که با وجود مواضع کنونی بنیامین نتانیاهو دستیابی به توافق آتش‌بس غزه ممکن نیست.

 وب سایت آمریکایی آکسیوس بامداد سه‌شنبه به نقل از مقام‌های رژیم صهیونیستی گزارش داد که با وجود مواضع کنونی بنیامین نتانیاهو دستیابی به توافق آتش‌بس غزه ممکن نیست.

به گزارش الجزیره، وب سایت آکسیوس به نقل از مسئولان رژیم صهیونیستی گزارش داد که تیم مذاکره کننده این رژیم به بنیامین نتانیاهو اعلام کرده که دستیابی به توافق آتش‌بس و مبادله اسرا با توجه به مواضع کنونی او غیر ممکن است.

بر اساس این گزارش، اعضای تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی خواستار فرصت و اختیاراتی از سوی نتانیاهو برای دستیابی به توافق شدند، اما او نپذیرفته و آنها را توبیخ کرده است.

این گزارش می‌افزاید که نتانیاهو طرح پیشنهادی به روز شده را که متضمن برخی خواسته‌های جدید اوست، پذیرفته، زیرا می‌داند که حماس با آن مخالفت خواهد کرد.

مسئولان رژیم صهیونیستی گفتند که یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم و اعضای تیم مذاکره کننده این رژیم به نتانیاهو نسبت به تاخیر در دستیابی به توافق تا تحقق همه خواسته‌های او هشدار دادند؛ بنابراین گزارش، گالانت و مذاکره کنندگان اسرائیلی به نتانیاهو گفتند تاخیر در دستیابی به توافق جان اسرای اسرائیلی را به خطر می‌اندازد و احتمال وقوع جنگ منطقه‌ای را افزایش می‌دهد.

منابع آگاه گفته‌اند که نتانیاهو با دادن اختیارات لازم به تیم مذاکره کننده جهت دستیابی به توافق مخالفت کرده است.

از سوی دیگر کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع سیاسی تاکید کرد که می‌توانیم از محور فیلادلفیا عقب‌نشینی کنیم، اما نتانیاهو معتقد است که بعد از آن دیگر نمی‌توانیم به این منطقه بازگردیم.

این منبع سیاسی اظهار کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا درخواست رژیم صهیونیستی مبنی بر عدم عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا را درک می‌کند. بلینکن از نتانیاهو و گالانت خواسته است تا برای امضای توافق مبادله اسرا امتیازاتی بدهند.

همچنین روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نیز به نقل از برخی منابع اعلام کرد که بزرگترین چالش پیش رو، کشاندن حماس به میز مذاکرات است در غیر این صورت نشست آخر هفته هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه آمریکا به میانجی‌ها فشار می‌آورد تا نمایندگان حماس را به میز مذاکره بیاورند.

پیش‌تر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ادعا کرده بود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی طرح پیشنهادی آمریکا برای رفع اختلاف در مذاکرات آتش‌بس در غزه را پذیرفته است و توپ رسیدن به توافق را بار دیگر در زمین حماس انداخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
کذاب وزیر خارجه امریکا
آخرین اخبار