مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: آمادگی کامل و همه جانبه برای بازگشایی مدارس در اول مهرماه وجود دارد.

 ابوالقاسم اکبری در چهارمین شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار مدرسه استان برای پذیرش و حضور ۱۹۴ هزار دانش آموز در حال آماده شدن است، گفت: اکنون ۸۵ درصد از دانش آموزان استان در مدارس ثبت نام کردند و ۸۵ درصد از ثبت سفارش کتاب‌ها انجام شده است و توزیع کتاب‌های درسی به زودی انجام می‌شود.
وی با اشاره به تقاضا‌های معلمان برای نقل و انتقال افزود: نقل و انتقال معلمان بر اساس دستورالعمل‌ها در حال انجام است.

کمبود معلم یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش
مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه کمبود معلم را یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش دانست و گفت: تلاش بر این است که اول مهر کلاس خالی از معلم نداشته باشیم و شرایط را مدیریت کنیم.

هزینه کرد ۲۵ میلیارد تومان برای تجهیز مدارس
اکبری با بیان اینکه سال گذشته برای تجهیز مدارس استان بیش از ۲۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد، افزود: امسال نیز طرح‌های آموزشی زیادی در مهرماه در استان آماده افتتاح است.

استخدام ۱۷۰۰ فرهنگی در آموزش و پرورش
وی اضافه کرد: امسال هزار و ۷۰۰ ردیف شغلی از طریق آزمون‌های استخدامی و کنکور سراسری جذب شد که از این تعداد ۳۳۰ نفر در مقطع ابتدایی، ۳۷۳ نفر به عنوان نیروی کیفیت بخشی و مابقی در مقطع متوسطه و هنرستان‌ها جذب می‌شوند.

شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل
استاندار خراسان‌شمالی در این نشست گفت: شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل با مشارکت فعالان اجتماعی باید به جدیت دنبال شود تا این دانش آموزان از آموزش رسمی عقب نمانند.
محمدرضا حسین نژاد با اشاره به کمک‌های مالی به مدارس روستایی استان گفت: امسال کمک به مدارس روستایی ۱۰ درصد افزایش می‌یابد، که این منابع مالی باید به دست دهیاری رسیده و برای کمک به آموزش دانش آموزان روستا‌ها هزینه شود.
حجت الاسلام والمسلمین نوری نماینده ولی فقیه در استان نیز توجه به مسائل تربیتی دانش آموزان در آموزش و پرورش بسیار مهم دانست و افزود: استخدام و اضافه شدن تعداد زیادی از معلمان در بدنه آموزش و پرورش یکی از اقدامات و موفقیت‌های خوب در دولت شهید رئیسی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.