رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: تلاش می‌کنیم تا بستر‌های لازم را برای مبادلات تجاری با کشور‌های آفریقایی را فراهم کنیم.

عباس کاظمی با بیان اینکه سالانه ۲۲ تن نگین زعفران، انواع انگور، پسته، هلو، خشکبار و گیلاس در استان تولید می‌شود که بخشی از این محصولات به کشور‌های مختلف صادر می‌شود، گفت: البته ظرفیت‌های خراسان شمالی محدود به کشاورزی نیست و توانمندی‌های صنعتی خوبی در حوزه‌های تولید آلومینیوم، آلفا آلومینیوم، منیزیم، محصولات پتروشیمی و فولادی دارد.
وی افزود: رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و آفریقا در سفر مردادماه خود به خراسان شمالی بستر‌های تجارت با قاره آفریقا را برای تجار استان توضیح دادند و اکنون دو نفر از فعالین اقتصادی با کشور‌های آفریقایی ارتباط گرفتند و تلاش می‌کنیم تا بستر‌های لازم را برای مبادلات تجاری با کشور‌های آفریقایی را فراهم کنیم.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان از امضای تفاهم نامه همکاری در راستای توسعه صادرات با اتاق مشترک ایران و آفریقا خبر دادو گفت: براساس این تفاهم نامه اتاق مشترک ایران و آفریقا، اعضای اتاق استان را در جریان درخواست ها، مناقصه ها، هیات‌های تجاری اعزامی و همایش‌های مربوطه به قاره آفریقا خواهند گذاشت.
کاظمی اضافه کرد: هدف از انعقاد این تفاهم نامه ارتباط و تعامل در توسعه همکاری‌های مشترک بازرگانی، علمی و پژوهشی، آموزشی، ترویجی، فرهنگی و خدمات مشاوره‌ای با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های طرفین برای ایجاد توسعه و بهبود محیط کسب و کار است.

برچسب ها: صادرات ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.