به دنبال انتشار کلیپی از نبود سیستم‌های سرمایشی در قطار زاهدان به خرمشهر مشخص شد تنها نیم ساعت این سیستم قطع بوده است.

حمید بهادری مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق بیان کرد: راه‌آهن برای ایام اربعین در پنج استان کشور قطار مستقیم به مقصد خرمشهر راه‌اندازی کرده، ازآنجایی‌که سیستان و بلوچستان متقاضی زیادی برای این مسیر داشت، خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته استان ما جزو استان‌هایی قرار گرفت که این قطار در آن راه‌اندازی شد.

وی افزود: علی‌رغم اینکه اداره راه‌آهن با کمبود واگن مواجه است؛ اما این خدمات برای مردم زاهدان ارائه شد و به دنبال این هستیم که شرایط بهتری نیز ایجاد کنیم که رضایت‌مندی مردم بیشتر شود.

این مسئول با بیان اینکه ظرفیت کل این قطار ۵۶۰ نفر است، ادامه داد: این قطار ۱۰ کوپه دارد، هر واگن چهار تخته قطار زاهدان به خرمشهر دارای ۱۱ سالن و ۱۱ واگن است که هر واگن ۴۰ نفر ظرفیت دارد.

وی تصریح کرد: این قطار مسیر زاهدان به شلمچه از لحاظ امکانات مشکلی ندارد و قطاری خوب است، در انتهای قطار موتورخانه‌ای وجود دارد که برق تولید می‌کند، در مناطقی مانند بم که هوا خیلی گرم است فشار زیادی به موتور می‌آید و کابل‌هایی که اطراف موتور است در اثر گرمای هوا ذوب می‌شود و اتصال می‌کند؛ ولی ازآنجایی‌که یک خط رزروی هم وجود دارد در چنین مواقعی این خط را جابه‌جا می‌کنیم؛ اما این جابه‌جایی نیم ساعتی طول می‌کشد و قطار می‌تواند به سیرش ادامه دهد.

بهادری خاطرنشان کرد: قطار زاهدان به خرمشهر چند روز پیش در حال حرکت بوده که در مسیر نزدیک به منطقه فهرج باتوجه‌به اینکه گرمای هوا حدود ۶۰ درجه بوده، فشار زیادی به موتور آمده و یک خطش سوخته و دچار مشکل شد.

وی عنوان کرد: ازآنجایی‌که دو خط وجود دارد، خط رزرو با خط سوخته جابه‌جا شد و بعد از حدود نیم ساعت سیستم خنک‌کننده فعال شد و قطار به مسیرش ادامه داد.
 
مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق افزود: سیستم‌های خنک‌کننده این قطار از ابتدای حرکت درست بوده و مشکلی نداشته؛ اما در این قسمت از مسیر به دلیل گرمای بالا دچار نقص شد.

وی با بیان اینکه تمام سعی ما فراهم‌کردن امکانات به طور کامل برای مسافران است، گفت: مسافران در چنین مواقعی صبور باشند و آرامش خود را حفظ کنند؛ چراکه بروز چنین مشکلاتی طبیعی است، از طرفی این واگن‌ها قدیمی است و تحریم‌ها روی خرید وسایل و قطعات جدید اثر گذاشته است؛ اما تا جایی که توانستیم سعی کرده‌ایم امکانات باشد و مشکلی پیش نیاید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار