روابط عمومی اداره کل راه آهن جنوب شرق کشور (زاهدان) اعلام کرد:در ده ماهه اول سال جاری ۱۴۹ هزار ۹۷۴ نفر مسافر با خطوط ریلی جنوب شرق جابه جاشده اند.

بیش از 149هزار نفر مسافر با خطوط ریلی جنوب شرق جابه جا شدندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، روابط عمومی اداره کل راه آهن جنوب شرق  اعلام کرد:در ده ماهه اول سال جاری ۱۴۹ هزار ۹۷۴ نفر مسافر از طریق خطوط ریلی راه آهن جنوب شرق در مسيرهاي ريلي زاهدان ؛ تهران ؛ کرمان ؛ یزد و اصفهان  جابه جاشده اند.

 در این مدت  تعداد ۶۱۸ رام قطاربه صورت رفت و برگشت  از طریق این راه آهن  تردد کرده است.

همچنین ۵۷۲ واگن خودرو به تعداد  ۴۲۴۵ خودرو به صورت ورودی و خروجی از طریق راه آهن جنوب شرق در مسیر زاهدان- تهران جا به جا شده  است.

راه آهن جنوب شرق کشور با مسیر ریلی زاهدان - تهران به طول هزار و ۶۰۰ کیلومتر در سال ۱۳۹۰ به بهره برداری رسید و ۲ شرکت جوپار و رجاء کار جابجایی مسافران را در حوزه جنوب شرق کشور برعهده دارند.

سیستان و بلوچستان با ۲۰ شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، بمپور، کنارک و چابهار و ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.

راه‌آهن به عنوان شریان ارتباط مؤثر، جایگاه ویژه‌ای در رشد و توسعه اقتصادی تمامی کشور‌های دنیا دارد. قابلیت توان حمل بار انبوه و جابجایی مسافر، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و ایمنی بسیار بالا، پیشگیری در آلودگی محیط زیست و... از اهمیت خاص این صنعت است که نقش اساسی حمل و نقل در رشد اقتصادی و توسعه پایدار را به خود اختصاص داده است.

از این رو یکی از اهرم‌های توسعه ملی، توجه به عوامل زیرساختی است که در رأس آن‌ها شبکه سراسری حمل و نقل ریلی قرار دارد، در این زمینه بسیاری از کشور‌های جهان، تحول بنیادی اقتصادی خود را مدیون این ابزار کارآمد هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار