یوسفی نماینده مخالف وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: موضوع انتخاب وزرا را جنسیتی نکنید، کسی مخالف خانم‌ها نیست.

یوسفی نماینده مخالف وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: ما امروز بناست تصمیم بگیریم و تصمیم ما برای وزارتخانه‌ای است که ۳۰ درصد از کشور در اختیار آن است و ما با تصمیم خود قرار است برای شش و نیم میلیون خانوار مستاجری که منتظرند ما در حوزه قانون گذاری برایشان کاری کنیم تصمیم بگیریم. یکی از آن زنان سرپرست خانواری که سه هفته گذشته من در یکی از محلات حاشیه شهر اهواز دیدم به من گفت آقای یوسفی من باید یک ماه آینده ۲۰۰ میلیون تومان  برای رهن خانه تهیه کنم. من  ماهی هم ۵ میلیون تومان ندارم چه کار باید کنم؟

وی ادامه داد: ما قرار است تصمیم بگیریم برای معلم، بازنشسته، جانباز و فرزند شهیدی که به دفتر من و شما مراجعه کرده‌اند، آقای همتی گفت وام ازدواج نمی‌توانیم بدهیم وام مسکن هم تلویحا گفته شد که نمی‌دهیم. بنده مخالفم که زمین‌های کشاورزی رتبه یک و رتبه ۲ که به امنیت غذایی این کشور گره خورده است را برای ساخت و ساز خرج کنیم. 

این نماینده مخالف وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی افزود:  ایران مقتدر اسلامی ۱۶۶ میلیون هکتار اراضی دارد حدود ۱۷ میلیون آن کشاورزی است ما در یک میلیون داریم زندگی می‌کنیم یعنی ۱۶۶ میلیون داریم برای کشاورزی و شهر‌ها و روستاهامان فقط در ۲۰ میلیون اراضی داریم زندگی می‌کنیم چه کسی گفته زمین کشاورزی را بدهیم برای خانه؟ 

وی ادامه داد: بیایید با آمار با هم صحبت کنیم. هر کسی مخالف در جمهوری اسلامی نیمی از جمعیت این کشور که همه نخبه‌اند بانوان این کشورند مادران این کشورند که در المپیک افتخار آفریدند دختران و زنان ایرانی وزیر بشوند ما با او مخالفیم، زنان می‌توانند وزارت خانه را اداره کنند.چه کسی گفته نمی‌توانند؟ حرف ما این نیست حرف ما جنسیت نیست. ایشان از مدیران پاکدستند، اما از ۲۵ معاونت و سازمان وزارت راه و شهرسازی که از شهر و روستا از راه و هوا و زمین مرتبط هستند ایشان فقط یک  بیست و پنجمش را مدیریت کرده است.

یوسفی گفت: من در همان یک بیست و پنجم می‌خواهم صحبت کنم. در دوره گذشته تقریبا سه ساله دولت شهید مظلوم ۵۸۰۰۰ هکتار اراضی به وسعت سرزمینی ما اضافه شد. در زمان مدیریت ایشان مدت چهار ساله که دو سالش در این دولت بود ۱۸ هزار هکتار. دربرنامه ایشان که بسیار هم کلی است امتیاز ۲۲ را کسب کردند. فردی که خواست از ایشان دفاع کند گفت این همه وزیر مرد اشتباه کردند بگذارید یک خانم هم اشتباه کند.

وی ادامه داد: ما الان ۲۳۰ هزار کیلومتر راه‌های اصلی و فرعی داریم. فقط ۳۰ هزار کیلومترش راه‌های شریانی است. امروز اگر بخوایم این‌ها را نگه داریم ۲۰۰ هزار میلیارد تومان پول می‌خواهد. کل پولی که سال گذشته با همت مجلس به وزارت راه داده شد ۲۰ هزار میلیارد است. یعنی اگه قیمت‌ها ثابت بماند ۱۰ سال آینده همین است. ایشان می‌گوید نفت را تهاتر می‌کنیم. حتی آقای قاسمی رحمت الله علیه که متخصص در این کار بود نتوانست آن‌را عملیاتی کند.

یوسفی گفت: ۴۷۸ نقطه حادثه خیز داریم امروز ۱۵ هزار میلیاردتومان و سال گذشته ۲۰۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی هزینه شده است، صنایع ریلی و هوایی ما درحال ورشکستگی‌اند. به ایشان گفتیم که می‌خواهید در صنعت هوایی چیکار کنید. گفتند که ما لاین‌های خارجی هواپیما را می‌آوریم اینجا اجاره می‌دهیم هزینه یک صندلیه هواپیمای خارجی در داخل کشور ۴۵ دلاره تا ۵۰ دلار اینو ضربدر دلار ۶۰ تومانی کنید یعنی قیمتش می‌شه ۲.۵ میلیون تا ۳ میلیون این نت قیمتش است. 

 با کسی خدای نکرده خصومت شخصی نداریم کارآمدی حلقه مفقوده در رای دادن‌های ماست که همیشه گرفتاری مردم همین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار