مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعزام کاروانی متشکل از متخصصین طب ایرانی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مسیر پیاده‌روی اربعین خبر داد.

دکتر نفیسه حسینی یکتا با اعلام این خبر، اظهار داشت: کاروانی متشکل از متخصصین طب ایرانی با حمایت دفتر طب ایرانی و مکمل و با همکاری انجمن علمی طب سنتی ایران و سازمان نظام پزشکی از تاریخ ۲۶ مردادماه تا ۳ شهریور ماه ۱۴۰۳ در مسیر پیاده‌روی اربعین، در سه محل مشخص (عمود‌های ۸۳۳، ۹۰۹ و ۱۳۲۵) مستقر خواهند شد.

وی ادامه داد: این کاروان با هدف ارائه خدمات درمانی رایگان به زائران اربعین حسینی، اقدام به برپایی مراکز درمانی موقت کرده است. خدمات ارائه شده در این مراکز شامل ویزیت و مشاوره توسط متخصصین طب ایرانی، ارائه خدمات ماساژ و بهره مندی از برخی خدمات طب مکمل و در صورت نیاز ارائه دارو‌های گیاهی و ماساژ درمانی است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی گرم و طولانی بودن مسیر پیاده‌روی، ارائه این خدمات می‌تواند موجب کاهش درد‌های عضلانی، خستگی و سایر مشکلات جسمی زائران شود تا زائران بیشترین بهره را از این سفر معنوی ببرند البته خدمات طب ایرانی و طب رایج در کنار همدیگر به زائران ارائه خواهد شد.

دکتر حسینی یکتا ضمن تأکید بر اهمیت ارائه خدمات درمانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) جهت درمان و کمک به حفظ سلامت زائران در طول مسیر پیاده‌روی اربعین، این اقدام را فرصتی جهت آشنایی عموم مردم با طب ایرانی و ترویج این دانش بومی دانست و ابراز امیدواری کرد کاروان طب ایرانی گامی کوچک در مسیر خدمت رسانی به این زائران اربعین حسینی بردارد.

گفتنی است که این اقدام ارزشمند با همکاری برخی گروه‌های جهادی علوم پزشکی همچون مواسات، میثاق، حسینا صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار