پس از ربوده شدن رئیس بخش فناوری اطلاعات بانک مرکزی لیبی، این نهاد اعلام کرد که تمامی فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق در می‌آورد.

بانک مرکزی لیبی در بیانیه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، اعلام کرد که پس از ربوده شدن یکی از مقامات بانک در طرابلس، پایتخت این کشور، «همه فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق در می‌آورد».

به گزارش گاردین، «مصعب مسلم» رئیس بخش فناوری اطلاعات بانک مرکزی لیبی صبح امروز (دوشنبه) توسط گروهی ناشناس از منزلش ربوده شد. در همین راستا، بانک مرکزی نیز اعلام کرد که تا زمانی که «مسلم» آزاد نشود عملیات خود را از سر نمی‌گیرد و افزود که سایر مدیران نیز در روز‌های اخیر تهدید به ربایش شده‌اند. این نهاد خواستار پایان دادن به روند کنونی تهدید‌ها شد و «گروه‌های غیرقانونی» را که «ایمنی کارکنان و تداوم کار بخش بانکی را تهدید می‌کنند» مقصر دانست.

ربوده شدن مقام بانک مرکزی لیبی یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که افراد مسلح مقر این بانک در طرابلس را محاصره کردند. رسانه‌های محلی می‌گویند که اقداماتی از این دست در واقع تلاشی برای استعفای «صدیق الکبیر» رئیس بانک است. کبیر که از سال ۲۰۱۲ رئیس بانک مرکزی لیبی بوده، با انتقاد‌هایی درباره نحوه مدیریت منابع نفتی لیبی و بودجه دولتی مواجه است.

پس از سال‌ها درگیری، مقامات لیبی در تلاش هستند ثبات را به کشور بازگردانند. با این حال، این کشور شمال آفریقا همچنان بین دولت «عبدالحمید دبیبه» که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و یک دولت رقیب در شرق کشور که توسط «خلیفه حفتر» حمایت می‌شود، تقسیم شده است.  

اگرچه آرامش نسبی در سال‌های اخیر به این کشور بازگشته، اما همچنان درگیری‌ها به صورت دوره‌ای بین گروه‌های مسلح بی‌شمار لیبی رخ می‌دهد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار