نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس گفت: نمایندگان پاسخگوی مردم هستند و انتظار دارند وزرا پاسخگوی نمایندگان باشند.

فتح‌الله توسلی نماینده بهار و کبودرآهنگ و موافق وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: در چند ماه گذشته استفاده از نهج البلاغه در ادبیات سیاسی وارد شده و این اقدام را به فال نیک می‌گیرم و مطالبی را از نهج‌البلاغه عرض می‌کنم. حضرت امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر می‌نویسد بدترین وزرای تو وزیری است که پیش از تو وزیر اشرار بوده و در گناهانش شرکت کردند. چنین کسانی نباید از محرمان تو باشند، چون اهل گناه و ستم هستند.

او ادامه داد: آقای پزشکیان و آقای عارف امروز همان مالک شما هستید و به امر ولی کسی را انتخاب کنید تا بن دندان به جمهوری اسلامی معتقد باشد و برای نظام هزینه دهد. قطعا مجلس به فردی که معتقد است جمهوریت نظام به ایستگاه آخر رسیده نمی‌تواند رای دهد.

وی افزود: نمایندگان معتقدند کسی که انتخابات سالم را فرمایشی و مهندسی می‌داند نمی‌تواند در کنار مالک و در کنار علی (ع) بجنگد و در توطئه‌ها مقابل علی (ع) می‌ایستد.

این نماینده ادامه داد: ما از وزیر چه می‌خواهیم و چه کسی مسئولیت وزارت را برعهده می‌گیرد. مجلس برآمده از تمام نقاط کشور است. وظایف و مسئولیت‌های دستگاه خود را بشناسد و آسانسوری رشد نکرده باشد و دانش کافی برای مقابله با چالش‌ها را داشته باشد. آقای رحیمی اکنون وزیر دادگستری و پیش‌تر معاون قوه بود و کار خود را از دادیاری شروع و به بالاترین مسئولیت‌ها رسیده است. ما از وزیر می‌خواهیم با مردم تعامل داشته باشد.

توسلی خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم و سیاست‌های کلی نظام مربوط به سال ۱۳۸۱ صلاح ساختار قضایی کشور و تامین حقوق فردی با سرعت و دقت گفته شده است و کاستن مسائل گفته شده و یکسان سازی نظام قضایی آمده است و قریب به ۲۲ سال از این قانون می‌گذرد. آقای رحیمی که متخصص در رشته حقوق است و در دستگاه قضایی و در دیوان محاسبات کار کرده الان وزیر دولت است لذا انتظار داریم قانون بالادستی ابلاغیه رهبری و برنامه هفتم را عملیاتی کند و دیگر چیزی نمی‌خواهیم.

وی تاکید کرد: نمایندگان پاسخگوی مردم هستند و انتظار دارند وزرا پاسخگوی نمایندگان باشند.

او ادامه داد: قوه قضاییه با انبوهی از پرونده‌ها مواجه است. کارکنان سیستم قضایی حداقل حقوق را دریافت می‌کنند و توانایی مدیریت این حجم از پرونده‌ها را ندارند. آقای رحیمی وظیفه شماست که به وضع سیستم قضایی برسید.

توسلی اظهار کرد: چگونه یک قاضی که پرونده چندصد میلیاردی را قضاوت می‌کند با بیست الی سی میلیون حقوق بتواند درست قضاوت کند. در بحث تعزیرات من تاکید می‌کنم باید پاسخگوی نمایندگان و مردم باشد. استعلام‌های برخط خواسته ما است. در حوزه بین‌الملل برنامه‌هایی نوشتند که امیدواردم اجرایی شود بحث کودکان، ایرانیان خارج از کشور بحث‌های مهمی است. ما رایمان به همه وزرا مشروط است و بعد از رای گیری مطالباتمان از وزرا شروع می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
نمایندگان هم باید پاسخگوی خدا و مردم باشند. عملکرد هر سه قوه ضعیف است . نتیجه اش را میشود در کشور دید
آخرین اخبار