فرهاد شهرکی اعلام کرد: مردم سیستان از ما می‌پرسند که بعد از ۴۵ سال فرزند شایسته‌ای از این استان وجود نداشت که هم به نظام و هم به استان خدمت کند؟

فرهاد شهرکی، نماینده مخالف وزیر پیشنهادی دادگستری اظهار داشت: اگر من بخواهم به ریشه کاستی‌های سیستان و بلوچستان نگاه کنم می‌توانم از نیروی انسانی حرف بزنم. به کارگیری نیرو‌ها در استان از منظر شایستگی‌ها به هیچ عنوان درست نبود و هیچ انسانی قادر به دفاع از شرایطی که مردم استان ما در آن زندگی می‌کنند نیست؛ ترک فعل‌های فراوانی که تنها مردمان استان هزینه آن را پرداخت می‌کنند و فریاد آن‌ها به هیچ گوشی شنوایی هم نمی‌رسد. 

وی افزود: در بروکراسی کشور ما اگر در مراکز تصمیم سازی افرادی در یک منطقه باشند شاهد اتفاقات خوبی هستیم، مردم سیستان از ما می‌پرسند بعد از ۴۵ سال از انقلاب آیا فرزند شایسته‌ای از این استان وجود نداشت که هم به نظام و هم به استان خدمت کند؟ اگر کاری نمی‌کنید به شعور فرزندان ما توهین نکنید.

شهرکی گفت: جناب آقای دکتر عارف بنده به عنوان استاد دانشگاهی فارغ التحصیل دانشگاه منچستر ذره‌ای از مردم سیستان و بلوچستان هستم و خواهش می‌کنم به فرزندان ما هم دقت کنید. مرزداران ما هیچ گاه کوتاهی نکردند و فرزندان این استان در دفاع مقدس بودند. ما با شایسته سالاری مخالف نیسیتم، در خصوص کابینه هم افرادی که شاخص‌ها را داشته باشند به آن‌ها رای می‌دهیم و آن با عزیزانی که معیار‌های رهبری را داشته باشند در راستای وفاق ملی همکاری خواهیم کرد و این وظیفه ما است.

وی افزود: درباره دکتر رحیمی باید چند نکته گفت: بر طبق اصل ۱۶۰ قانون اساسی وزیر محترم دادگستری مسئولیت کلیه مسائل مربوط به روابط قوه قضاییه و مجرییه و مقننه را بر عهده دارد. نام وزیر دادگستری هم در قانون اساسی آمده و تنها وزیری است که موافقت هر سه قوه را دارد و حق حضور در ۳ قوا را نیز دارد. آقای رحیمی توانمندی و تجربه ارزشمندی را نیز دارا هستند. اما باید در ارتباط با کاهش اطاله بازرسی‌ها صحبت کنیم که بخش مهمی از این با بازنگری فرآیند‌ها انجام می‌شود و باید از زوایای مختلف به آن نگاه کنیم. نکته بعدی الکترونیکی شدن مسائل قضایی در قوه قضاییه است که باید شتاب بیشتری در دولت چهاردهم بگیرد. در گذشته اعتراضات از اداره ثبت و اسناد بسیار بالا بود و انتظار دارم در این بخش گام‌های مهمی را بردارید.

وی همچنین گفت: یکی از مواردی که در سیستان و بلوچستان با آن مواجه هستیم اقدامات خلاف قانون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است. آقای عارف از استان ما نزدیک به ۱۱ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق می‌شود، اما هر چه قوانین سخت گیر است برای مردم سیستان و بلوچستان دیده می‌شود. لطف کنید به مردم سیستان و بلوچستان هم مثل مردم تهران نگاه کنید، کارت‌های آزاد حذف کردید، اما در تهران هنوز این کارت‌های آزاد وجود دارد و خواهش ما این است که از تبعیض آشکار جلوگیری کنید. به مردم استان ما نیز در بحث سوخت باید مانند مردم تهران نگاه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
وقتی ده برابر تهرانیا زاد و ولد میکنن چه جوری نگاهشون کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
در تمام خبرها ما می شنویم دولت طرح برای عمران و آبادی سیستان ویلوجستان دارد
برای هیچ استانی تا این اندازه ندارد
آخرین اخبار