نمایش «کوچه مختار بود و ساسان بود و سیمین» از اول تا ۹ شهریور ماه در آمفی تئاتر اداره ارشاد لاهیجان اجرا می‌شود.

روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان اعلام کرد: نمایش «کوچه مختار بود و ساسان بود و سیمین» به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی میلاد حسن‌نیا از اول تا نهم شهریور ماه (به جز روز یکشنبه ۴ شهریور مصادف با اربعین حسینی) از ساعت ۱۸ در سالن آمفی تئاتر این اداره اجرا می‌شود.

این نمایش با موضوع درباره جنگ و صدمات ناشی از آن و آسیب‌های روحی و روانیِ بازماندگان درباره مردی است که در گذشته معلم تاریخ بوده و سختگیری‌های بسیاری نسبت به دانش آموزانش داشته است که بعد‌ها برخی از آنان در همان سن تحصیل در جبهه شهید می‌شوند، او همسر و تنها پسرش را در سانحه هواپیمای مسافربری که توسط ناو امریکایی در تیر ۱۳۶۷ سرنگون شد، از دست داده و حال در تنهایی خود درگیر توهمات شدیدی است.

نمایشنامه «کوچه مختار بود، ساسان بود و سیمین» که در سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر جایزه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را نیز دریافت کرده در بیان روایت خود مانند سایر آثار این نویسنده صاحب نام عرصه تئاتر دفاع مقدس کشور از تکنیک رئالیسم جادویی بهره می‌برد که این نگاه آشنایی زدا هم برای مخاطب فرهیخته‌تر و هم مخاطب عام می‌تواند جذابیت‌های هنری بسیاری ایجاد کند و تجربه زیبایی شناسی ماندگار و تاثیرگذاری برای او به همراه داشته باشد.

این نمایش با مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و همکاری اداره شهرستان لاهیجان و با حمایت اداره کل بنیاد شهید استان و مشارکت پایگاه شهید آوینی و بسیج هنرمندان لاهیجان تهیه و تولید شده است و ادای دینی است به شهدای جنگ ۸ ساله که در سنین نوجوانی و تحصیل به جنگ رفته و شهید شده‌اند. 

علی بیداوسی، آرزو علیپور، احمد شریفی، شقایق گلبنفشه، علیرضا مرادمند از جمله بازیگران نمایش «کوچه مختار بود، ساسان بود و سیمین» هستند.

علاقه‌مندان به تماشای این نمایش می‌توانند جهت خرید بلیط از طریق مراجعه به گیشه سالن اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.