فرماندار بدره عراق با بیان اینکه ایستایی زوار در مرز زرباطیه (آنسوی مرز مهران) با تعامل با مسئولان ایران و عراقی کاهش یافته است، گفت: نرخ کرایه‌های وسایل حمل و نقل در این مرز مصوب بوده و با هر گونه افزایشی به طور قاطع برخورد می‌شود

جعفر ملکشاهی فرماندار بدره عراق عصر روز یکشنبه در جریان بازدید مشترک استاندار ایلام از پایانه مرزی زرباطیه عراق و نحوه خدمات دهی به زوار در آنسوی مرز مهران، اظهار کرد: به همراه استاندار ایلام از نحوه خدمات رسانی به زوار در این پایانه و همچنین تسهیل در تردد و جابجایی آنان با وسایل حمل و نقل عمومی بازدید شد.

وی با بیان اینکه در راستای تعامل هر چه بیشتر مسئولان ۲ طرف مرز (مهران - زرباطبه) اتاق عملیات مشترک تشکیل شده است، افزود: بر این اساس با همکاری و تعامل هر چه بیشتر امسال شاهد کاهش ایستایی و توقف زوار در هر ۲ طرف مرز بودیم و خدمات برای جابجایی و انتقال زور (ورود و خروج) تا بازگشت زوار همچنان ادامه دارد.

ملکشاهی با اشاره به اینکه کرایه‌های وسایل حمل و نقل عمومی در مرز زرباطیه بر اساس نرخ مصوب است، گفت: با هر گونه اضافه دریافت از زوار برای انتقال به شهر‌های زیارتی عراق برخورد می‌شود و در صورت افزایش میزان زوار نیز خودرو‌هایی به صورت اضطراری در نظر گرفته شده که به صورت رایگان زوار را جابجا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه روزانه نزدیک به ۲۵۰ هزار زائر (چه ورود و چه خروج) در رمز زرباطیه تردد دارند، ابراز کرد: از تمام ظرفیت‌های نیرو‌های امنیتی از جمله پلیس برای تامین زوار در مسیر تردد از این مرز تا شهر‌های زیارتی استفاده شده و مشغول برقراری امنیت زائر از بدو ورود به پایانه زرباطیه تا مقصد و شهر‌های زیارتی هستند.

استاندار ایلام نیز در پایان این بازدید در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امکانات و زیرساخت‌های مناسبی سایه بان، مه پاش، جت فن و استقرار موکب‌ها در یک کیلومتری مرز شهید سلیمانی (مهران) تا آن سوی مرز (زرباطیه) فراهم شده که به زائرین خدمات متنوعی از نظر پذیرایی ارائه می‌شود که جای قدردانی از مسئولان عراقی دارد.

حسن بهرام نیا با اشاره به بازدید از ترمینال زرباطیه، گفت: امسال کرایه‌های وسایل حمل و نقل نسبت به سال گذشته مناسب‌تر شده است و این امر گویای این است که کشور دوست، برادر و مسلمان عراق توجه ویژه‌ای به تکریم زوار سیدالشهدا (ع) دارد.

وی با بیان اینکه یک موکب بسیار بزرگ در روبروی ترمینال زرباطیه نیز به نام "جواد الائمه (ع) " نیز دایر شده و یخ، امکانات تصفیه آب و استراحت زوار نیز در این موکب فراهم شده و همچنین امکانات درمانی و پذیرایی در سه وعده نیز در این محل انجام می‌شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه مرز مهران گرانیگاه تردد زوار اربعین است، ابراز کرد: همه امکانات در هر ۲ سوی مرز فراهم بوده و ارائه خدمات، امنیت، امکانات بهداشتی و درمانی و حمل و نقل بسیار خوب ارزیابی می‌شود که از آقای "المیاحی" استاندار واسط و همچنین فرماندار بدره قدردانی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.