مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد گفت: مرکز تکثیر آبزیان عنبرآباد با ظرفیت تولید سالانه ۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی، بزرگ ترین مرکز تکثیر جنوب شرق کشور است.

صبح امروز عمرانی دادستان عنبرآباد  به همراه مدیر جهاد کشاورزی  عنبرآباد و رئیس مرکز جهاد کشاورزی محمدآباد از مرکز تکثیر آبزیان بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید عمرانی، دادستان عنبرآباد ضمن قدردانی از عوامل این مرکز و مسئولان ذیربط که بعد از سال ها این مجموعه را فعال کردند، گفت :با توجه به ظرفیت این مرکز در تولید ماهیان گرمابی که در کشور بی نظیر است ، ضرورت دارد با کار ترویجی و آموزش به کشاورزان، میزان تولید ماهی را با استفاده از استخرهای دو منظوره منطقه  افزایش داد.

وی افزود: توسعه آبزی‌پروری در شهرستان عنبرآباد  باید با ترویج پرورش آبزیان در استخرهای دومنظوره کشاورزی به همت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی و هدفگذاری شود.

دادستان عنبرآباد با اشاره به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری( مدظله العالی) سال جهش تولید با مشارکت مردم  نامگذاری شده است، افزود: با توسعه آبزی پروری در  شهرستان عنبرآباد، ضمن اشتغال پایدار، می توان  با مشارکت کشاورزان  درآمدشان را افزایش داد.

 پیرنیا، مدیر کل جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد گفت: مرکز تکثیر آبزیان عنبرآباد  با مساحت ۲۰ هکتار، ظرفیت تولید سالانه ۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی را دارد و  بزرگ ترین مرکز تکثیر جنوب شرق کشور محسوب می شود.

وی افزود : این مرکز در سال ۱۳۹۱ از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری( مدظله العالی) در این شهرستان احداث شد و پس از چندین سال که به دلایلی غیر فعال شده بود در دولت شهید آیت الله رئیسی با پیگیری سازمان جهاد کشاورزی و فرمانداری شهرستان به همت بخش خصوصی فعال شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار