نخست‌وزیر استرالیا از رهبر مخالفان این کشور خواست اعطای روادید به آوارگان فلسطینی را بهانه‌ای برای ایجاد ترس در جامعه استرالیایی نکند.

آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا مجدداً درخواست رهبر مخالفان این کشور را برای ممنوعیت ورود آوارگان فلسطینی از غزه به استرالیا رد کرد و گفت که هدف این مقام استرالیایی ایجاد ترس و هراس در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، پیتر داتون، رهبر مخالفان در پارلمان استرالیا، خواستار توقف مهاجرت فلسطینی‌ها از غزه و مناطق محاصره شده فلسطین شده بود و ادعا کرد ورود آوارگان فلسطینی از مناطق جنگی به استرالیا «امنیت ملی را به خطر می‌اندازد».

پخش کننده محلی SBS News استرالیا گزارش داد آلبانیز که قبلاً از داتون به خاطر تماس هایش برای همراه کردن بقیه با خود انتقاد کرده است، گفت که لفاظی‌های ائتلاف اپوزیسیون باعث ایجاد شکاف در جامعه می‌شود در زمانی که سران امنیتی خواستار «انسجام اجتماعی» هستند.

آلبانیز به خبرنگاران در سیدنی گفت: پیتر داتون چه می‌کند؟ او در مورد مسائل مورد توجه استرالیایی‌ها صحبت نمی‌کند، کاری که او انجام می‌دهد تلاش برای ایجاد ترس و هراس در جامعه است.

طبق اعلام وزارت کشور استرالیا تاکنون حدود ۲۹۲۲ روادید برای آوارگان فلسطینی تایید شده است که از این تعداد ۱۳۰۰ فلسطینی وارد استرالیا شده اند، در حالی که ۷۱۰۰ ویزا از سرزمین‌های فلسطینی رد شده است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار