معاون استاندار گیلان گفت: طرح ساماندهی جایگاه زباله روستای تموشل با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی با همکاری شهرداری لاهیجان در حال اجرا است.

موسی فکور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در نشست مشترک بررسی مشکلات مدیریت پسماند شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل گفت: ۱۹۰ تن زباله در گذشته از این 2 شهرستان به محل دفن پسماند در روستای تموشل منتقل می‌شد که  با مدیریت صورت گرفته میزان ورود زباله به این جایگاه حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است.

او با بیان اینکه در حال حاضر طرح ساماندهی این جایگاه زباله با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد با همکاری شهرداری لاهیجان در حال اجرا است، افزود: برای مدیریت بهتر زباله در این جایگاه، ساخت کارخانه پردازش زباله و تصفیه خانه در دستور کار قرار گرفت که پیگیری‌ها برای تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای این طرح در حال انجام است. 

به گفته‌ معاون استاندار گیلان، در راستای مدیریت پسماند، این استان به ۷ پهنه تقسیم شد که یکی از آنها پهنه لاهیجان و سیاهکل است.

لندفیل تموشل از سال ۱۳۶۹ محل دفن زباله بوده و مورد استفاده ۴ شهر لاهیجان، رودبنه، سیاهکل و دیلمان و ۳۰۰ روستای بخش‌های تابعه است.

شست مشترک بررسی مشکلات مدیریت پسماند شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل

شهردار وقت لاهیجان در سال ۱۳۹۸ به دلیل عدم ساماندهی اصولی پسماند و شیرابه لندفیل تموشل به مراجع قضایی معرفی شد و در پی آن شهرداری به منظور بهسازی این جایگاه از سال ۱۳۹۹ با جذب اعتبارات ملی، مطالعه و اجرای طرح ساماندهی را در دستور کار قرار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.