نماینده موافق برنامه‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: آقای همتی از تخصص و تجربه لازم برخودار هستند.

حسینی نماینده موافق برنامه‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد اظهار کرد: آقای همتی مدرک تحصیلی دکترای اقتصاد با رتبه ممتاز در دانشگاه تهران دارند.  آقای همتی آدم حرفه‌ای هستند. کسی که رئیس کل بیمه مرکزی بوده است. مدیرعامل بانک در سال‌های متعددی بوده است و انسان مجربی است.

وی گفت:به لحاظ سوابق علمی و تجربی در کمیسیون به این جمع‌بندی رسیدیم که آقای همتی از تخصص و تجربه لازم برخودار هستند.  یکی از مسائل و مشکلاتی سبب شده این وضعیت را داشته باشیم این است که به تجربه بی‌تفاوت بوده‌ایم.

نماینده موافق برنامه‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد اظهار کرد: وزارت‌خانه جای آزمایش و خطا نیست. ما با توجه به شرایط اقتصاد کشور نمی‌توانیم افراد بی‌تجربه را در این وزارتخانه حساس بگماریم.

همتی بدون اشکال نیست، اما تجربه لازم را برای وزارت اقتصاد دارد

وی ادامه داد: ابتدا از هیئت رئیسه مجلس برای تنظیم برنامه فعلی تشکر می‌کنم. خوشبختانه در دو روز متناوب برنامه آقای همتی را در کمیسیون اقتصادی رسیدگی کردیم و امیدوارم مجلس به سخنان کمیسیون تخصصی توجه داشته باشد. ایشان دکترای اقتصاد در کشور خودمان دارد آن هم با رتبه بالا و اعتقاد داریم آن‌هایی که در دانشگاه اقتصاد ایران درس می‌خوانند ساز و کار اقتصاد ما را بهتر می‌دانند. ایشان در این ۴۰ سال همیشه مسئولیت‌های فراوانی داشتند. انسان حرفه‌ای هستند، اما بله خط فکر سیاسی خود را نیز دارد. 

حسینی گفت: در کمیسیون با توجه به همه سوابق ایشان می‌دانستیم که تخصص لازم را برای سپردن امور وزارت اقتصاد فراهم هستند. شرایط اقتصاد در جند دهه گذشته را بدانیم از سال ۷۶ تا ۹۹ کل رشد اقتصادی ما ۲.۹۹ بوده و رشد نقدینگی ۲۵ درصد بوده و این آمار‌ها برای همه مسئولین است. این را بدایند که خروج از برجام ربطی به وزارت اقتصاد و مسئولین اقتصادی ندارد و باید عنوان کنند که با بسته شدن برجام نتیجه اش آن شد که درآمد ارزش کاهش پیدا کند و یکی از نقاط مثبت آن بود در آن سال‌ها موفق شدیم ذخایر ارزی کشور را حفظ کنیم باید به این هم بپردازیم.

وی اظهار کرد: روز گذشته به ما زنگ زدند که آقای همتی رای ندید ایشان زمانی که بانک مرکزی بود برخورد بدی با ما داشت. در آن سال‌ها حضور ایشان در بانک مرکزی درآمد ارزی به شدت پایین آمده بود شرایط کشور سخت بوده و من نمی‌گویم همتی بدون اشکال است و این نوع تحلیل که تنها به یک سری از مسائل توجه کنیم غلط است. دوستان وزارت اقتصاد داریی و بیمه مرکزی و سازمان بورس اوراق بهادار همگی نیازمند یک مدیر با تجربه است، مدیری که آزمون خود را پس داده است.

نماینده تنکابن بیان کرد: در خصوص بانک آینده باید عنوان کنیم که بله در این بانک تخلفاتی صورت گرفت، اما همان اعضای هیئت مدئیره که منصوب شدند اکنون محکوم شدند و حالا آمدیم در قانون جمهوری اسلامی ایران ابزار‌های قانونی قرار دادیم و تعهد ایشان به عنوان وزیر آن است که از ابزار قانونی استفاده کند و ما از او عهد گرفتیم که باید اصلاح سیستم بانکی را اصل برای خود قرار دهید.

باید قانون را درست کرد و نهاد سازی کرد این موضوع در برنامه هفتم قرار دارد. من نمی‌گویم آقای همتی همه مشکلات را حل می‌کند و با بررسی می‌گوییم که ایشان تحصیلات مرتبط دارد و یادمان نرفته که در شرایط بحرانی رئیس بانک مرکزی شدند و ایشان تعهد دادند که در انجام قانون برنامه جدی باشند. امیدوارم آقای همتی با پشتوانه شما بتواند مشکلات را حل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
آقای نماینده . ببخشید خیلی هم جای آزمایش و خطاست . مگر مردم ایران به دنیا نیامده اند موش آزمایشگاه باشند ؟ ! خدا لعنت کند به کسانی که عمر ما را بر باد دادند و فرزندان ما هم امید به زندگی ندارند !
آخرین اخبار