یکی از اعضای جنبش انصارالله یمن تاکید کرد حتی در صورت آتش‌بس در غزه پاسخ این کشور به رژیم صهیونیستی قطعی خواهد بود.

جنبش انصارالله یمن روز یکشنبه تایید کرد که هرگونه توافقی که ممکن است مذاکرات بین حماس و رژیم صهیونیستی به آتش بس در نوار غزه منجر شود، مانع از پاسخ نظامی به بمباران بندر الحدیده نخواهد شد.

براساس گزارش آر تی، حزام اسد، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله، در ایکس گفت: هرگونه توافقی برای توقف تجاوز، رفع محاصره غزه و آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های اشغالی اسرائیل قابل استقبال است. 

او در ادامه افزود: اما این (توافق) مانع از پاسخ یمن، لبنان، عراق و ایران علیه اسرائیل نخواهد شد.

این عضو انصارالله بر اجتناب ناپذیر بودن پاسخ به رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: پاسخ در راه است. می‌آید و تعیین کننده خواهد بود.

عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه گذشته تاکید کرد که پاسخ محور مقاومت به بمباران بندر الحدیده توسط اسرائیل، ترور اسماعیل  هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و ترور فؤاد شکر از حزب‌الله لبنان «واجب» است و هرچه در پاسخ تاخیر ایجاد شود، پاسخ محور مقاومت دردناک‌تر خواهد بود.

رژیم صهیونیستی در ۳۱ ماه گذشته حملات هوایی به مخازن سوخت در بندر الحدیده و مخازن گازوئیل متعلق به نیروگاه برق در این شهر انجام داد که به گفته یک منبع، علاوه بر تخریب، ۶ نفر کشته و ۸۴ نفر دیگر زخمی شدند. در آن زمان جنبش انصارالله در پاسخ به حملات هوایی به الحدیده، تل‌آویو را منطقه‌ای ناامن اعلام و تاکید کرد که برای جنگی طولانی با رژیم آماده می‌شود تا زمانی که حملات خود به غزه و محاصره آن را متوقف کند. 

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار