مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام گفت: ۲۷ پایگاه امداد و نجات شامل ۱۴ پایگاه ثابت و ۱۳ پایگاه به استعداد ۳۰۰ نفر برای ایام اربعین و خدمات‌رسانی به زائران ساماندهی شده‌اند.

حمزه محمدی مقدم در نشست رسانه‌ای با حضور خبرنگاران مستقر در پایانه مرزی مهران اظهار کرد: ۲ فروند بالگرد امداد و نجات برای ایام اربعین در استان استقرار دارند و همچنین ۳۰ تیم عملیاتی واکنش سریع در مسیر‌های منتهی به مهران مستقر هستند.

وی افزود: ۲۰ خودرو عملیاتی و آمبولانس توسط سازمان جمعیت هلال‌احمر کشور تحویل استان ایلام شد که بعد از اربعین نیز از خودرو‌ها برای شعب جمعیت هلال‌احمر استان استفاده خواهد شد.

محمدی مقدم ادامه داد: در حوزه درمان با استفاده از ظرفیت جمعیت هلال احمر استان و کادر درمان یک درمانگاه صحرایی با ۳۰ تخت بستری در ورودی مرز عراق ایجاد شده شده که در طول سال نیز برای ساکنان مناطق دورافتاده استفاده خواهد شد.

وی ایستگاه شست و شو و دوخت البسه زائران، استفاده از ۴۰ دستگاه ویلچر برای جابجایی زائران، ایجاد تونل سرد مجهز به سیستم سرمایشی، انجام تست قند و فشار خون برای ۵۵۰ نفر، توزیع ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ماسک، ایجاد چهار هزار متر مربع سایبان با عنوان سایه مهربانی و همراه با مه پاش در پارکینگ اربعین و پایانه مرزی مهران را از دیگر اقدامات و خدمات جمعیت هلال‌احمر استان ایلام به زائران برشمرد.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در حوزه بهداشت و درمان، آگاه سازی و آموزش زائران نسبت به بیماری‌های سرخک و تب دنگی است و همچنین ارائه کمک‌های اولیه برای مواردی، چون مسمومیت یا گرمازدگی انجام شد.

وی ادامه داد: امدادگران این جمعیت برای ۱۸ مصدوم و سه فوتی حادثه تصادف در عراق عملیات انجام دادند و یک پایگاه امداد و نجات در درب ترانزیت پایانه مهران مستقر است.

محمدی مقدم بیان کرد: نیرو‌های جمعیت هلال احمر از ۱۵ مراد تاکنون به ۷۹۱ نفر سانحه دیده ناشی از حوادث آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی، جاده‌ای، گرمازدگی، سوختگی و تصادف خدمات امداد و نجات داده‌اند.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام، برپایی ۹۰ تخته چادر برای اسکان زائران با ظرفیت پذیرش هر چادر ۶ نفر در شهر ایلام از دیگر اقدامات جمعیت هلال‌احمر استان ایلام برای زائران اربعین محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: هرچند جمعیت هلال‌احمر استان‌های لرستان و اصفهان معین ایلام بوده‌اند، اما امسال از ظرفیت داخل استان برای خدمات‌رسانی به زائران بهره گیری شده است.

برچسب ها: اربعین ، زائران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دو
۱۴:۲۹ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
آخه یه آدرس اینترنتی یا شماره تلفن از این پایگاه نباید بزارید