باقرجوان با بیان اینکه تدابیر لازم برای جابه‌جایی زائران در موج برگشت از مرز مهران انجام شده است، گفت: کار جابه‌جایی زوار در پایانه برکت بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

داریوش باقرجوان اظهار کرد: در زمان حاضر بیش از ۶۰ درصد تردد زائران از مرز بین‌المللی مهران انجام شده است.

وی با بیان اینکه "موج بازگشت زوار اربعین حسینی (ع) از کربلای معلی از عصر روز گذشته آغاز شده است. "  یادآور شد: پایانه برکت مرز شهر مهران آماده خدمات‌دهی به زائران برای انتقال به نقاط مختلف کشور شده است.

باقرجوان همچنین یادآور شد: هر لحظه که به کنگره بزرگ اربعین حسینی نزدیکتر می‌شویم، حرکت ناوگان حمل‌ونقل عمومی از داخل کشور به‌سمت پایانه‌های مرزی در حال افزایش است.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری تصریح کرد: با توجه به آغاز موج بازگشت زوار اربعین به کشور، تلاش می‌شود متناسب با حجم زوار برگشتی و تقاضای موجود، ناوگان حمل‌ونقل به مرز مهران اعزام شود و در زمان حاضر از طریق پایانه برکت مرز مهران (شهید رئیسی) جابه‌جایی زوار به‌راحتی در حال انجام است.

وی با اعلام اینکه با نزدیک شدن به کنگره بزرگ اربعین، سرویس جابه‌جایی زائران افزایش داده می‌شود، اضافه کرد: در زمان حاضر تعداد زیادی از ناوگان از پایانه‌های مرزی به‌سمت تهران و سایر شهر‌ها خالی بازمی‌گردند، اما همزمان با نزدیک شدن به روز اربعین، از طرفین از ناوگان نیز در بازگشت زوار برای جابه‌جایی زائران استفاده می‌شود.

باقرجوان با ابراز اینکه بعد از روز اربعین موج بازگشت زوار به کشور افزایش خواهد یافت، افزود: تاکنون براساس آمار ارائه‌شده نزدیک به ۶۰ درصد زوار از مرز مهران تردد کرده‌اند و بنا به پیش‌بینی‌ها این میزان در زمان بازگشت کامل زوار به ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت که تدابیر لازم در این خصوص جهت جابه‌جایی زوار به شهر‌های خود انجام خواهد شد.

  استان ایلام و مرز مهران اصلی‌ترین کانون تردد زائران اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

مرز مهران به‌واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی‌ترین گذرگاه زمینی کشور در ایام اربعین است، اربعین سال گذشته بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در مرز بین‌المللی مهران ثبت شد.

طبق گفتۀ مسئولان ۵۹ درصد زائران در سامانۀ سماح مرز بین‌المللی مهران را برای سفر به کشور عراق در پیاده‌روی اربعین امسال انتخاب کردند.

منبع: تسنیم

برچسب ها: اربعین ، مرز مهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.